خبر اولسیاسی

حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان الشفاء در شهر غزه

رژیم صهیونیستی بامداد امروز بار دیگر به بیمارستان الشفاء در غرب شهر غزه حمله کرد که موجب درگیری‌های شدید با نیروهای مقاومت فلسطینی شد.

میدل ایست نیوز: رژیم صهیونیستی بامداد امروز (دوشنبه 18 مارس) بار دیگر به بیمارستان الشفاء در غرب شهر غزه حمله کرد که موجب درگیری‌های شدید با نیروهای مقاومت فلسطینی شد.

به گزارش «الجزیره» نیروهای اشغالگر به صورت ناگهانی و با تیراندازی شدید بزرگ‌ترین بیمارستان نوار غزه را محاصره کردند و بخش‌هایی از آن را نیز بمباران کردند.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، ادعا کرد که برخی مقامات حماس از داخل این بیمارستان علیه رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کنند.

وی گفت که نیروهای ارتش عملیات «محدودی» را در اطراف بیمارستان الشفاء آغاز کرده‌اند و این عملیات پس از آن انجام شده که اطلاعاتی درباره حضور برخی مقامات حماس در داخل بیمارستان دریافت شده است.

در برابر، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که مسئولیت زندگی کادرهای بیمارستان و بیماران و آوارگان بستری‌شده در آن را متوجه رژیم صهیونیستی می‌داند و آنچه می‌گذرد نقض صریح قوانین بین‌المللی است.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه نیز با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که حمله به بیمارستان یک جنایت جنگی است و مسئولیت آن را متوجه رژیم صهیونیستی و ایالات متحده و جامعه جهانی دانست.

گروه های فلسطینی نیز این حمله را به شدت محکوم کردند.

وزارت بهداشت نوار غزه نیز تأکید کرد که این حمله شماری شهید و زخمی داشته و هر کس که به سمت پنجره‌ها برود هدف قرار می‌گیرد.

علم الدین صبح، خبرنگار فلسطینی مستقر در بیمارستان، نیز اعلام کرد که شرایط در بیمارستان بسیار خطرناک است و هرگونه تحرکی با گلوله‌باران ارتش صهیونیستی مواجه می‌شود.

وی افزود که شماری از افراد شهید و زخمی شده‌اند اما ارتش رژیم صهیونیستی اجازه هیچ تحرکی را نمی‌دهد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا