سیاسی

آغار به کار کنفرانس بین‌المللی مذاهب اسلامی در مکه مکرمه

کنفرانس بین المللی ایجاد پل بین مذاهب اسلامی در  شهر مکه، توسط اتحادیه جهانی اسلام و با حضور گسترده نمایندگان فرقه‌ها و مذاهب مختلف اسلامی آغاز به کار کرد.

میدل ایست نیوز: شیخ محمد بن عبدالکریم العیسی دبیر کل کنفرانس بین المللی ایجاد پل بین مذاهب اسلامی در نشست افتتاحیه اعلام کرد: هدف برگزار کنندگان این کنفرانس، تدوین سندی برای ایجاد پل بین فرقه های اسلامی است که نقاط عطف درخشان و پل هایی را برای برادری و همکاری مذاهب اسلامی در راستای مصلحت ملت در مواجهه با چالش‌ها ترسیم کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، این کنفرانس با پیام  خوش آمدگویی شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ، مفتی اعظم  عربستان سعودی، رئیس شورای علمای ارشد، رئیس کل پژوهش های علمی و صدور فتوا و رئیس شورای عالی اتحادیه جهان اسلام، شیخ عبدالعزیز، فعالیت خود را آغاز کرد.

دبیرکل اتحادیه جهان اسلام در سخنان خود تاکید کرد: ما خرسندیم که اولین کنفرانس تاریخی در نوع خود را در ماه پر برکت رمضان در امتداد مفاد سند مکه راه‌اندازی می کنیم.

العیسی با تأکید بر اینکه  همه مسلمانان، فارغ از فرقه‌های مختلف، زیر پرچم و چتر اسلام هستند از  بهره برداری منفی برخی  از رسانه های سنتی و جدید برای تشدید اختلافات و دامن زدن به نزاع ها، انتقاد کرد و  هشدار داد شعارهای فرقه ای و حزبی با اقداماتی که باعث درگیری‌های فرقه ای می شود، در خط مقدم مصیبت های امت اسلام قرار دارد.

گفتنی است فعالیت‌های این مجمع  طی جلسات متعددی ادامه خواهد یافت و در آن علما و اندیشمندان امت اسلامی به بررسی موضوعات مختلف در رابطه با همکاری مذاهب اسلامی، تقویت اشتراکات و تحکیم اصول تنوع فرقه ها و ادبیات اختلاف خواهند پرداخت.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا