سیاسی

سازمان ملل:
بحران سوریه راه حل نظامی ندارد

فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه خطاب به اعضای شورای امنیت سازمان ملل از تقسیم سوریه و  آنچه روند اشتباه تحولات خواند، به شدت ابراز نگرانی کرد.

میدل ایست نیوز: مقام سازمان ملل ضمن هشدار درباره اوضاع خطرناک سوریه، تاکید کرد حل بحران این کشور به هیچ وجه راه حل نظامی ندارد و باید به راه حل سیاسی جامع متکی بود.

به گزارش الشرق الاوسط، گر پدرسن  فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه ، نگرانی عمیق خود را  از حرکت در مسیری اشتباه و تداوم و نهادینه شدن واقعیت تقسیم و تفرقه در کشور سوریه  که 13 سال پیش وارد یک جنگ ویرانگر شد، به اعضای شورای امنیت سازمان ملل منتقل کرد.

گر پدرسن بار دیگر خطاب به  مقامات سازمان ملل  ضمن تاکید بر ضرورت راه حل سیاسی جامع اعلام کرد  هیچ راه  حل نظامی برای پایان دادن به چالش های بی شمار در سوریه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: سوری ها در مناطق تحت کنترل تقسیم شده‌اند بطوری که هم اکنون شش نیروی خارجی افزون بر تعداد زیادی گروه شبه‌نظامی مسلح و چندین گروه تروریستی که در فهرست شورای امنیت قرار دارند؛ در این کشور فعال هستند  و این مساله موجب نگرانی عمیق مردم سوریه از تاثیرات تجزیه سوریه به دست قدرت های مختلف برای تقریباً یک نسل کامل شده است، در حالی که ما بر این باوریم که آینده سیاسی سوریه توسط خود سوری ها تعیین می شود.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا