اقتصادی

تمجید فائو از اقدامات دولت عراق در افزایش تولید گندم

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) از تاثیر مثبت اقدامات دولت عراق بر تولید گندم در این کشور خبر داد.

میدل ایست نیوز: صلاح الحاج حسن، نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در عراق، روز جمعه تاکید کرد  اقدامات دولت عراق تأثیر مثبتی بر تولید گندم در این کشور داشته است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، صلاح الحاج حسن اعلام کرد: وزارت کشاورزی عراق بر اساس دستورات دولت، نقشی اساسی در دستیابی به خودکفایی محصول گندم که مهم‌ترین محصول استراتژیک جهان محسوب می‌شود، داشته است.

وی افزود: مناطق مرکزی و جنوبی عراق در سال گذشته شاهد بارندگی قابل توجهی بود که در مقایسه با مناطق شمالی بیشتر بود اما در سال جاری استان های شمالی هم شاهد حجم زیادی از بارندگی بودند که این امر به بهره وری محصولات  دیم در مناطق مختلف کمک کرده است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش بهره وری محصولات کشاورزی طی امسال در مقایسه با سال گذشته  10 تا 15 درصد بوده است که در این میان تولید محصول گندم به عنوان یک محصول راهبردی تأثیر مثبتی بر امنیت غذایی کشور خواهد داشت.

این مقام وزارت کشاورزی عراق خاطر نشان کرد: تلاش‌های زیادی به‌ویژه در کنفرانس آب و هوایی بصره در سال گذشته صورت گرفت، که طی آن نخست‌وزیر به نمایندگی از دولت مجموعه‌ اقداماتی را اعلام کرد و وزارت کشاورزی با توجه به فناوری‌ها و پشیبانی های لازم آن را پیگیری کرد که تأثیر مثبتی بر محصول گندم داشت.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا