سیاسی

تشکیلات خودگردان تصرف اراضی رود اردن به دست صهیونیست ها را محکوم کرد

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین تصرف مساحت های زیادی از اراضی دره رود اردن به دست رژیم صهیونیستی همزمان با سفر وزیر خارجه امریکا را محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: ریاست تشکیلات خودگردان اعلام کرد تصمیم رژیم صهیونیستی به تصرف 800 هکتار از اراضی دره رود اردن یک چالش برای دولت امریکا و جامعه بین المللی که شهرک سازی ها را محکوم می کنند؛ یک چالش اساسی به شمار می آید.

به گزارش آناتولی، نبیل ابورودینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد زمان این تصمیم مقامات رژیم صهیونیستی، با ورود آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا به منطقه، چالشی برای دولت امریکا به شمار می آید که همواره شهرک‌سازی‌ها را محکوم می‌کنند.

وی افزود: تصمیمات دولت افراطی رژیم صهیونستی نمی تواند ما را در برابر یک عمل انجام شده قرار دهد چرا که شهرک سازی ها امری غیرقانونی است و بی شک  بدون تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی عاری از شهرک‌ها و شهرک‌نشینان، امنیت و ثباتی وجود نخواهد داشت.

نبیل ابوردینه از واشنگتن خواست پایبندی خود را  به مشروعیت و قوانین بین‌المللی ثابت کند و دولت رژیم اشغالگر را  به توقف جنگ ویرانگر علیه مردم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن و شرق قدس مجبور کند  و جلوی جنایات و شهرک سازی های آن را بگیرد چرا که در غیر این صورت، خشونت و انفجار بیشتر جایگزین اوضاع خواهد بود.

وی این اقدامات رژیم صهیونیستی را  بخشی از تلاش های دولت این رژیم برای جلوگیری از تشکیل کشور فلسطینی دانست.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا