اقتصادیسیاسی

مذاکرات عراق و امریکا درباره توقف صادرات نفت اقلیم کردستان

وزیر خارجه عراق و نماینده ویژه رئیس جمهور امریکا در امور انرژی روابط عراق و امریکا در حوزه انرژی و مشکلات ناشی از توقف صادرات نفت اقلیم را بررسی کردند.

میدل ایست نیوز: فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق، در دیدار آموس هوکشتاین، نماینده ویژه رئیس جمهور امریکا در امور امنیت انرژی، تحولات منطقه و تأثیر آن بر اقتصاد و بازار به‌خصوص قیمت‌های انرژی را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق، که به واشنگتن سفر کرده، در چارچوب دیدارهای فشرده با مقامات امریکایی درباره ابعاد گوناگون روابط عراق و امریکا، در کاخ سفید با آموس هوکشتاین دیدار کرد.

در این دیدار طرفین نقش شرکت‌های جهانی در صنایع نفتی عراق و روند سرمایه‌گذاری در میدان‌های گازی عراق بررسی شد.

همچنین، هوکشتاین فعالیت شرکت‌های نفتی امریکایی در اقلیم کردستان عراق و مشکلات آنان به علت توقف صادرات نفت اقلیم را بررسی کرد که در این باره وزیر خارجه عراق دیدگاه‌های دولت مرکزی و دولت ایالتی درباره مسئله صادرات نفت اقلیم را تشریح کرد.

هوکشتاین در این دیدار تأکید کرد که امریکا آماده تقویت روابط و همکاری به خصوص در بخش انرژی و نفت و گاز است و امیدوار است که اختلافات بغداد و اربیل حل شود چون این اختلافات بر بخش نفت و شرکت‌های فعال در منطقه و بر بازار نفت تأثیر می‌گذارد.

وزیر خارجه روز گذشته نیز با «براین نیلسون» معاون وزیر خزانه‌داری امریکا روابط دو کشور در بخش مالی و نحوه پرداخت از حساب‌های ایران در بانک‌های عراقی را بررسی کرده بود.

روز گذشته بغداد و واشنگتن اعلام کردند که جو بایدن، رئیس جمهور امریکا، در نیمه ماه آینده میلادی در کاخ سفید میزبان محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، خواهد بود.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا