سیاسی

بررسی اختلافات بغداد و اربیل در دیدار سفیر امریکا با رئیس جمهور عراق

رئیس جمهور عراق در دیدار سفیر امریکا در بغداد بر اهمیت یافتن راه حل بر اساس قانون اساسی و تفاهمات سیاسی برای حل و فصل مشکلات موجود بین بغداد و اربیل تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق امروز یکشنبه (24 مارس) در کاخ السلام در بغداد از آلینا رومانوسکی سفیر امریکا در بغداد استقبال کرد.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری عراق، رشید در این دیدار بر اهتمام به تداوم برقراری روابط قوی در راستای منافع متقابل و احترام به حاکمیت ملی و تقویت همکاری مشترک در حوزه های مختلف تاکید کرد.

وی به عزم کشورش در تداوم اصلاحات و از بین بردن فساد و ایجاد شراکت متمایز که به توسعه همه جانبه و رشد اقتصادی کشور کمک می کند، اشاره کرد.

رئیس جمهور عراق در ادامه بر اهمیت استفاده از تجربه ها و به کارگیری آن ها در کسب مهارت و بهبود بخش های اقتصادی، تجاری، کشاورزی، زیست محیطی و انرژی تاکید کرد.

رشید در دیدار رومانوسکی از تشکیل کمیته ای شامل ریاست جمهوری، شورای عالی دادگستری، وزارت دادگستری و وزارت کشور و نیز مشاوران امنیت ملی کشور خبر داد که هدف آن را پیگیری پرونده محکومان و تاریخ پایان مدت زمان محکومیتشان برای تضمین آزادی آن ها در مدت زمان مشخص شده است.

وی همچنین بر اهمیت یافتن راه حل بر اساس قانون اساسی و تفاهمات سیاسی برای حل و فصل مشکلات موجود بین دولت فدرال و دولت ایالتی کردستان عراق تاکید کرد.

رئیس جمهور عراق در ادامه به تمایل دو طرف نسبت به تداوم گفت وگو در راستای حل و فصل مساله بودجه و پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان عراق اشاره کرد.

از طرفی دیگر سفیر امریکا در بغداد گفت کشورش نسبت به توسعه روابط بین دو کشور و تقویت همکاری در راستای منافع دو ملت دوست تمایل دارد.

دو طرف در این دیدار ضمن تاکید بر حمایت از فرصت های صلح، امنیت و ثبات منطقه، درباره اوضاع منطقه ای و بین المللی گفت وگو کردند.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا