سیاسی

رایزنی السیسی و گوترش درباره تحولات غزه

رئیس جمهور مصر و دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و درباره شماری از مسائل بین المللی و منطقه ای و در راس آن تحولات اوضاع در نوار غزه گفت وگو کردند.

میدل ایست نیوز: عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر امروز یکشنبه (24 مارس) از آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد استقبال کرد.

به گزارش «آناتولی» در بیانیه ریاست جمهوری مصر آمده است که السیسی و گوترش در این دیدار درباره شماری از مسائل بین المللی و منطقه ای و در راس آن تحولات اوضاع در نوار غزه گفت وگو کردند.

رئیس جمهور مصر به تلاش های بی وقفه کشور در دستیابی به آتش بس فوری و تبادل اسیران، ورود کمک های کافی  بشردوستانه به نوار غزه به ویژه شمال نوار، چه از طریق زمینی و با هماهنگی دستگاه های امنیتی مربوطه و چه از طریق هوایی اشاره کرد.

السیسی از مواضع گوترش در برابر بحران جاری و اهتمام به پایبندی به اصول قوانین بین المللی و قوانین حقوق بشر قدردانی کرد.

وی همچنین فعالیت های متداوم دبیرکل سازمان ملل برای ترغیب جامعه جهانی در راستای فعالیت برای پایان دادن جنگ در غزه و حفاظت از غیرنظامیان را ستود و بر ضرورت انجام وظایف و مسئولیت های شورای امنیت در این زمینه تاکید کرد.

از طرفی دیگر گوترش از تلاش های مصر برای برقراری آتش بس در نوار غزه و اهتمام این کشور برای بازماندن مستمر گذرگاه مرزی رفح از آغاز جنگ قدردانی کرد.

وی بار دیگر ضرورت آتش بس انسان دوستانه برای ورود کمک ها و توزیع آن در نوار غزه تاکید کرد.

دو طرف در این دیدار مخالفت قاطعانه خود با کوچ فلسطینی ها از سرزمین هایشان و هرگونه عملیات نظامی در رفح را اعلام کردند و نسبت به آن هشدار دادند.

دبیرکل سازمان ملل صبح شنبه (23 مارس) در دومین سفر خود از آغاز جنگ در 7 اکتبر به شهر العریش مصر رفت و در آنجا با مجروحان فلسطینی حاضر در بیمارستان شهر گفت وگو کرد.

گوترش پس از مصر به اردن سفر خواهد کرد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا