سیاسی

یک فراکسیون مجلس عراق خواستار اجرای قوانین بازنشستگی درباره رؤسای نهادهای حکومتی شد

فراکسیون صادقون، وابسته به عصائب اهل الحق، در نامه‌ای رسمی به نایب رئیس مجلس عراق خواستار الزام دولت به اجرای قوانین مربوط به بازنشستگی رؤسای نهادهای حکومتی شد.

میدل ایست نیوز: فراکسیون صادقون، وابسته به عصائب اهل الحق، در نامه‌ای رسمی به نایب رئیس مجلس عراق خواستار الزام دولت به اجرای قوانین مربوط به بازنشستگی رؤسای نهادهای حکومتی شد.

در این نامه که متن آن را رسانه‌های عراقی منتشر کرده‌اند، تأکید شده که به موجب قوانین جاری کشور هر کارمندی در 60 سالگی بازنشسته می‌شود و به موجب قانون خانواده‌های شهدا و زندانیان سیاسی، این زمان حداکثر تا 65 سالگی قابل تمدید است و پس از آن امکان تمدید آن وجود ندارد.

این نامه افزوده که رؤسای نهادهای مستقل حکومتی به لحاظ حقوقی کارمند دولتی شمرده می‌شوند و همه مزایا و قوانین کارکنان دولتی درباره آنان اجرا می‌شود.

در این نامه از مجلس خواسته شده که از دولت مبنای حقوقی ادامه یافتن مسئولیت رؤسای نهادهای مستقل حکومتی با وجود عبورشان از سن قانونی را جویا شود و در نبود چنین مبنایی، دولت را به انجام وظیفه قانونی خود درباره رؤسایی که از سن بازنشستگی عبور کرده‌اند ملزم سازد.

در عرف اداری عراق نهاد مستقل حکومتی نهادی است که رئیس آن را نخست‌وزیر تعیین می‌کند و انتصاب وی نیازی به رأی اعتماد مجلس ندارد.

بانک مرکزی، ریاست سازمان الحشد الشعبی، دیوان وقف از جمله نهادهای مستقل حکومتی هستند.

متن این سند را اینجا ببینید: Republic of Iraq

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا