سیاسی

المندلاوی در دیدار سفیر ایران در بغداد:
ثبات در منطقه زمانی برقرار می شود که جنگ خونین در غزه به پایان برسد

نائب رئیس پارلمان عراق در گفت وگو با سفیر ایران در بغداد اعلام کرد ثبات واقعی زمانی در منطقه برقرار می شود که جنگ خونین رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در غزه به پایان برسد.

میدل ایست نیوز: محسن المندلاوی نائب رئیس پارلمان عراق امروز یکشنبه (24 مارس) از محمد کاظم آل صادق سفیر ایران در بغداد استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری عراق (واع) المندلاوی در این دیدار بر ضرورت فعال سازی کار کمیته دوستی پارلمانی ایران و عراق و پیگیری اجرای توافق نامه ها و یادداشت تفاهم مشترک به ویژه توافق نامه های مربوط به مبارزه با قاچاق مواد مخدر که نیازمند افزایش هماهنگی بین دو طرف است، تاکید کرد.

دفتر اطلاع رسانی نائب رئیس پارلمان عراق در بیانیه خود نوشت دو طرف در این دیدار درباره مساله گردشگری مذهبی و همکاری علمی مشترک بین دانشگاه های دو کشور بحث و گفت وگو کردند.

نائب رئیس پارلمان عراق و سفیر ایران در بغداد درباره شماری از مسائل دارای اهمیت مشترک و چالش های جاری در منطقه در نتیجه جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین رایزنی کردند.

المندلاوی در این باره تاکید کرد تا زمانی که این جنگ خونین پایان نیابد و رژیم صهیونیستی از غزه خارج نشود، ثبات واقعی در منطقه برقرار نخواهد نشد.

از سوی دیگر ، دفتر اطلاع رسانی نائب رئیس پارلمان کشور اعلام کرد وی همچنین با سفیر کویت در بغداد دیدار و درباره اوضاع کلی دو کشور، آخرین تحولات منطقه ای و شماری از پرونده های دارای اهمیت متقابل رایزنی کرد.

تقویت مبادلات تجاری بین دو کشور دوست، ایجاد بازار آزاد و فعالیت در این بخش و تاکید بر ضرورت اقدام جدی برای تشویق سرمایه گذاری از دیگر محورهای گفت وگوی دو طرف بوده است.

در این دیدار بر تداوم برگزاری نشست های کمیته مشترک و سفرهای متقابل مسئولان دو کشور برای حل برخی مسائل و تبادل اطلاعات امنیتی در راستای کاهش خطرات تروریسم و مواد مخدر تاکید شد.

در بیانیه دفتر اطلاع رسانی نائب رئیس پارلمان عراق آمده است که در این دیدار درباره انتخابات پارلمان کویت که قرار است در ماه آتی برگزار شود بحث و گفت وگو شد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا