سیاسی

وزیر خارجه مصر:
عملیات در رفح به ثبات منطقه آسیب می زند

وزیر امور خارجه مصر بار دیگر نسبت به انجام هرگونه عملیات نظامی در رفح هشدار داد و تأکید کرد که چنین عملیاتی بر ثبات منطقه تأثیر می گذارد.

میدل ایست نیوز: سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر، بار دیگر نسبت به انجام هرگونه عملیات نظامی در رفح هشدار داد و تأکید کرد که چنین عملیاتی بر ثبات منطقه تأثیر می گذارد.

به گزارش «روسیا الیوم» به نقل از بیانیه رسمی وزارت خارجه مصر، شکری در گفت وگو با لرد طارق احمد، وزیر مشاور در امور خاورمیانه و شمال آفریقا در بریتانیا، بر ضرورت فشار بر رژیم صهیونیستی برای باز کردن تمام گذرگاه های زمینی با نوار غزه تاکید کرد و گفت که این راه موثرترین روش برای اطمینان از ورود کمک های کافی به همه مناطق غزه است.

وزیر امور خارجه مصر بار دیگر بر مخالفت قاطع مصر با هرگونه عملیات نظامی در شهر رفح به دلیل پیامدهای انسانی شدیدی که برای ساکنان نوار غزه خواهد داشت و تأثیرات آن بر ثبات منطقه تاکید کرد.

وزرای دو کشور همچنین بر اهمیت یافتن افق سیاسی مناسب برای برخورد با موضوع فلسطین بر اساس راه‌حل تشکیل دو کشور مطابق با مصوبات بین‌المللی تاکید کردند.

شکری همچنین بر لزوم اتخاذ رویکردی متفاوت از قبل از سوی جامعه بین المللی در تعامل با آینده فلسطین، همراه با اقدام جدی در جهت به رسمیت شناختن کشور فلسطین و تایید عضویت کامل آن در سازمان ملل تاکید کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا