سیاسی

تاکید اردوغان بر تشکیل کشور مستقل فلسطین

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد تا زمانی که فلسطینیان به آزادی و کشور مستقل خود دست پیدا نکنند، دست از کار و تلاش بر نخواهیم داشت.

میدل ایست نیوز: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه روز جمعه در یک تجمع گسترده در شهر استانبول تصریح کرد کشورش تا زمانی که فلسطینی‌ها آزادی خود را به دست نیاورند و کشور مستقل فلسطین را تشکیل ندهند؛ از تلاش باز نخواهد ایستاد.

به گزارش آناتولی، اردوغان در جمع شرکت کنندگان در گردهمایی گسترده حامیان «ائتلاف جمهور» متشکل از حزب عدالت و توسعه و جنبش ملی گرا در منطقه  سنجاق تپه در استانبول تاکید کرد: ترکیه پس از تصویب قطعنامه آتش بس شورای امنیت سازمان ملل در نوار غزه، تلاش های شدیدی برای افزایش فشار بر اسرائیل (رژیم صهیونیستی) آغاز کرده است.

وی افزود: تا زمانی که فلسطینی‌ها آزادی و سرزمین‌های اشغالی خود را به دست نیاورند و کشور مستقل خود را با پایتختی شرق قدس ایجاد نکنند، دست از تلاش بر نخواهیم داشت.

اردوغان با اشاره به کمک‌های کشورش برای ساکنان غزه خاطرنشان کرد که دولت ظالم رژیم صهیونیستی که نه قانون و نه مقدسات را به رسمیت می شناسد، نزدیک به 6 ماه است که برادران ما را در غزه به شکلی  وحشیانه به قتل می رساند. ترکیه اقدامات لازم را انجام می دهد تا عاملان نسل کشی کودکان، زنان، نوزادان و سالمندان در نوار غزه در برابر قانون پاسخگو باشند.

رئیس جمهور ترکیه در پایان تاکید کرد هاکان فیدان وزیر امور خارجه، ابراهیم کالین رئیس سرویس اطلاعاتی، سازمان اورژانس و بلایای طبیعی، هلال احمر، اوقاف، انجمن های ترکیه ای برای فلسطین و غزه تلاش و مبارزه می کنند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا