سیاسی

سفر فرستاده سازمان ملل در یمن به مسکو

فرستاده سازمان ملل به یمن، با مقامات روسیه برقراری صلح و ثبات در یمن و تاثیرات آن بر منطقه را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: هانس گروندبرگ، فرستاده سازمان ملل، به منظور جلب حمایت روسیه از طرح خود برای برقراری صلح در یمن  به مسکو پایتخت روسیه سفر و با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش الشرق الاوسط، در حالیکه  گروندبرگ نگران بازگشت به جنگ بین نیروهای دولتی و گروه انصار الله است؛ دفتر وی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد او روز جمعه سفر خود به مسکو را به پایان رساند و طی آن با مقامات ارشد روسیه از جمله سرگئی ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه و میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه روسیه در امور خاور میانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس این بیانیه، این نماینده به تلاش‌های اخیر برای حمایت از طرف‌ها به منظور دستیابی به توافق بر سر نقشه راه و اجرای تعهدات آتش‌بس خود، اقدامات برای بهبود شرایط زندگی در یمن و ازسرگیری عملیات سیاسی فراگیر تحت نظارت سازمان ملل را با مقامات روس بررسی کرد.

در این گفت‌وگوها تحولات اخیر در یمن و منطقه و تأثیر آن بر پیشرفت تلاش‌های صلح مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت ضمن آنکه گروندبرگ از وحدت اعضای شورای امنیت در حمایت از تلاش‌های صلح و اهمیت  تداوم حمایت های منسجم جامعه بین الملل برای دستیابی به راه حل مسالمت آمیز برای بحران یمن تاکید کرد.

گفتنی است فرستاده سازمان ملل  پیش از این  به ریاض و سپس مسقط  سفر کرده بود.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا