اقتصادیخبر اول

برنامه ریزی عراق برای افزایش تولید گاز به 55 میلیارد متر مکعب

عراق برای تولید 55 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی تا سال 2050 برنامه ریزی کرده است.

میدل ایست نیوز: عراق به سمت و سوی افزایش قابل توجه  تولید گاز طبیعی از جمله گاز همراه نفت  تا سال 2050   گام بر می دارد و طبق پیش بینی ها و بر آوردهای منتشر شده توسط مجمع کشورهای صادرکننده گاز، این کشور همچنین به دنبال کاهش سوزاندن گاز است.

به گزارش الصباح، بر اساس گزارش مجمع کشورهای صادرکننده گاز، تولید گاز طبیعی در عراق تا پایان سال 2022 به 15 میلیارد متر مکعب رسیده است در حالی که این رقم در سال 2013 تنها  5 میلیارد متر مکعب بوده است.

در همین حال عراق تلاش دارد تا تولید سوخت های فسیلی را با هدف تامین سوخت برق که به این نوع گاز متکی است، افزایش دهد و بتواند از تاثیرات هر گونه بحران در واردات آن خارج شود.

بر اساس این گزارش، انتظار می رود تولید گاز طبیعی عراق تا سال 2050 به 55 میلیارد متر مکعب برسد در حالی که که بیشترین میزان افزایش مورد انتظار، به تولید گاز همراه نفت اختصاص خواهد داشت به طوری که به منبع اصلی این سوخت فسیلی در کشور تبدیل شود که 60 درصد از تولید عراق را تا سال 2050 تشکیل می‌دهد.

طبق این گزارش، قرار است گاز نشعل به ویژه از میادین القرنه 2 غربی، مجنون، ارطاوی، وبه و اللحیس به بهره برداری برسد که  این طرح در قالب بخشی از قرارداد با شرکت توتال انرژی اجرا خواهد شد.

گفتنی است گاز نفتی مرتبط (APG)، یا گاز مشعل، شکلی از گاز طبیعی است که با رسوبات نفتی یا به صورت محلول در نفت خام پیش از ورود به واحد بهره‌برداری یا به عنوان یک «کلاهک گازی» آزاد بالای نفت در مخزن نفتی یافت می‌شود.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا