سیاسی

اتحادیه عرب اوضاع غزه را بررسی می‌کند

اتحادیه عرب برای بررسی اوضاع غزه و تداوم تجاوزات و جنایات نسل کشی رژیم صهیونیستی امروز تشکیل جلسه خواهد داد.

میدل ایست نیوز: اتحادیه عرب اعلام کرد به درخواست فلسطین، امروز نشست فوق‌العاده‌ای را در سطح نمایندگان دائم این اتحادیه به ریاست موریتانی برگزار خواهد کرد تا تحرکات و سیاستهای جهان عرب را در سایه ادامه جنایت نسل‌کشی  و سیاست گرسنه نگه داشتن مردم فلسطین و کوچ اجباری آنها به دست رژیم صهیونیستی بررسی کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، حسام زکی، دستیار دبیرکل اتحادیه عرب در این خصوص اعلام کرد : در این نشست(در قاهره) در مورد تحرکات عربی و بین‌المللی برای متوقف کردن این جنایات در چارچوب راه‌حل سیاسی برای مسئله فلسطین و ادامه تهدیدات رژیم صهیونیستی مبنی بر تهاجم قریب‌الوقوع به شهر رفح  که بیش از 1.5 میلیون آواره فلسطینی را در خود جای داده است؛ بحث و گفتگو خواهد شد.

در این نشست همچنین موضوع لجاجت ورزی رژیم صهیونیستی و مخالفت آن با اجرای قطعنامه های شورای امنیت مربوط به آتش بس و ورود کمک های بشردوستانه به نوار غزه از جمله آخرین آنها یعنی قطعنامه شماره 2728 که خواستار آتش بس فوری در ماه رمضان شد؛ مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

این شورا همچنین قرار است در خصوص سرپیچی رژیم صهیونیستی از تدابیر موقتی که دیوان بین‌المللی دادگستری در 26 ژانویه و 28 مارس 2024 دستور  اجرای آن را داده بود، بحث و گفتگو  کند.

منبع
وفا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا