اجتماعیسیاسی

تلاش وزارت دادگستری عراق برای حل مشکل شلوغی زندان‌ها

وزارت دادگستری عراق وعده داد تمام تلاش‌های خود را برای حل مشکل ازدحام و شلوغی بیش از حد زندان‌های این کشور به کار بندد.

میدل ایست نیوز: وزارت دادگستری عراق وعده داد به عنوان بخشی از طرح گسترش موسسات و مراکز بازپروری به مشکل شلوغی زندان‌ها پایان دهد اما در عین حال تاکید کرد اجرای این طرح به دو سال زمان نیاز دارد.

به گزارش العربی الجدید، دولت عراق پیشتر اذعان کرده بود میزان ازدحام در  زندان‌های این کشور به 300 درصد رسیده است و کنترل این تعداد زندانی بسیار دشوار است.

این منبع نوشت در طول سال‌های گذشته، هزاران عراقی به دلیل اتهامات فریبکارانه و اغوا کننده یا آنچه به عنوان «مخبر و جاسوس سری» شناخته می‌شود، به زندان‌ها انداخته شده‌اند و  بیشتر پرونده‌هایی که علیه آنها مطرح شده ،به سبب خصومت‌های شخصی یا تسویه حسابهای سیاسی بوده است ضمن آنکه  فضای داخل زندانها ناسالم بوده و بسیاری از اعترافات تحت شکنجه گرفته شده است.

در همین زمینه خالد شوانی وزیر دادگستری عراق در مصاحبه با یکی از روزنامه های عراقی اعلام کرد زندان اصلاحی ناصریه بعد از عید قربان با گنجایش 2000 زندانی افتتاح خواهد شد و  پس از آن زندان مرکزی عماره که همچنین دارای ظرفیت 2000 زندانی است و همچنین مرکز بازپروری زندان چمچمال که دارای 3000 زندانی است، افتتاح خواهند شد.در همین حال قرار است اداره اصلاح و تربیت، سالن احکام  زندان ابوغریب را که دارای هفت هزار زندانی است، بعد از بازسازی آن ظرف مدت سه ماه تحویل دهد.

وی با اشاره به اینکه ما فعلا به دنبال کاهش تراکم بیش از حد زندان ها تا پایان امسال به 200 درصد هستیم؛ تاکید کرد تا پایان دوره وزارت با تکمیل شدن  زندان های خان بنی سعد، واسط و السماوه ، ازدحام زندانیان به رقم  100 درصد مطابق  با استانداردهای حقوق بشر، خواهد رسید.

وی در پایان از ساخت مراکز اصلاح و بازپروری در دیوانیه ، بصره و کرکوک خبر داد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا