سیاسی

تکمیل 80 درصد استحکامات مرزی عراق و سوریه

یکی از مقامات بلندپایه نظامی عراق با اشاره به پیشرفت استحکامات امنیتی در مرزهای مشترک با سوریه تاکید کرد رویکرد دولت این کشور وضع یک راهبرد مناسب برای تقویت مرزها است.

میدل ایست نیوز: قیس المحمداوی، سرلشکر ستاد و  معاون فرمانده عملیات مشترک عراق روز جمعه تاکید کرد درصد استحکامات در مرز سوریه به 80 درصد رسیده است  و این امر نشان می دهد رویکرد دولت یک استراتژی اولیه برای تقویت مرزها است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وزارت کشور عراق و عملیات مشترک سه سال است که برای تکمیل استحکامات، موانع، بلوک‌های سیمانی و نصب برج‌های دیده بانی و دوربین‌های حرارتی در امتداد مرزهای مشترک با سوریه کار بزرگ و مستمری انجام داده است به طوریکه میزان تکمیل این طرحها  به مراحل بسیار پیشرفته رسیده و کارها  و فعالیتها در طول  مثلث مرزی  ترکیه-عراق-سوریه از 80 درصد فراتر رفته است و این برنامه تا مرزهای مشترک با سوریه و اردن به مسافت بیش از 625 کیلومتر ادامه دارد.

وی با اشاره به رویکرد دولت مبتنی بر پیگیری مستمر  فرماندهی کل قوا و نظارت میدانی وزارتخانه ها و  مقامات امنیتی برای تکمیل تمامی نیازمندی های مرزی تاکیدکرد با اجرای این طرحها ، عملیات نفوذ به داخل خاک عراق با سرعت بسیار بالایی کاهش یافته و تقریباً بسیار محدود شده  است.

این در حالی است که  این عملیات تنها به گروه تروریستی داعش مربوط نمی شود، بلکه به قاچاق،مواد مخدر نیز مربوط می شود که یگانهای امنیتی با مهارت بالایی با این پدیده ها برخورد می کنند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا