سیاسی

بریتانیا اعلام کرد
شلیک 2 موشک به سمت یک کشتی در جنوب غرب الحدیده

سازمان عملیات تجارت دریایی بریتانیا اعلام کرد که حادثه‌ای در جنوب غرب الحدیده رخ داده و گزارشی مبنی بر شلیک 2 موشک به سمت یک کشتی دریافت کرده است.

میدل ایست نیوز: سازمان عملیات تجارت دریایی بریتانیا اعلام کرد که حادثه ای در جنوب غرب الحدیده رخ داده و گزارشی مبنی بر شلیک 2 موشک به سمت یک کشتی ارائه شده است.

به گزارش الجزیره، این سازمان افزود که نیروهای ائتلاف بین المللی، یک موشک را رهگیری کردند و موشک دوم نیز در نزدیکی کشتی در آب سقوط کرد.

پیش از این مرکز امنیت دریانوردی بریتانیا «آمبری» اعلام کرد که گزارش‌هایی مبنی بر حمله به یک کشتی در آب‌های جنوب غرب الحدیده یمن دریافت کرده است.

بنا به گزارش دریافت شده از سوی مرکز امنیت دریانوردی بریتانیا «آمبری» این کشتی در دریای سرخ در فاصله 61 مایل دریایی جنوب غربی شهر بندری الحدیده یمن هدف گرفته شده است.

از 19 نوامبر سال گذشته انصار الله حملات پهپادی و موشکی متعددی را علیه کشتی‌های تجاری در دو دریای سرخ و عرب انجام داده‌ است.

این حملات که باعث غرق شدن چند کشتی و آسیب دیدن تعدادی دیگر شده، شرکت‌های کشتیرانی بین‌المللی را مجبور به طی کردن مسیر طولانی‌تر و گران‌تری از دماغه امید نیک در جنوب و اطراف قاره آفریقا کرد.

ایالات متحده امریکا و بریتانیا به موازات تشکیل ائتلاف‌های نظامی دریایی چندملیتی برای حفاظت از امنیت کشتیرانی و آزادی دریانوردی در دریای سرخ و خلیج عدن، حملات مشترک و مکرری را با هدف ایجاد بازدارندگی و تضعیف توانمندی‌های نظامی انصار الله علیه پایگاه‌های آنها در برخی استان‌های یمن از جمله صنعا، صعده و الحدیده انجام می‌دهند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا