سیاسی

در بیانیه ای مشترک؛
عربستان و پاکستان خواستار توقف عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه شدند

نخست وزیران عربستان و پاکستان در بیانیه ای مشترک بر انجام تلاش بین المللی برای توقف عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه و کاهش پیامدهای انسانی آن تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: عربستان و پاکستان در بیانیه ای مشترک بر انجام تلاش بین المللی برای توقف عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه و کاهش پیامدهای انسانی آن تاکید کردند.

به گزارش «الشرق الاوسط» این بیانیه پس از دیدار محمد بن سلمان ولیعهد و نخست وزیر عربستان و محمد شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان در مکه صادر شد.

در این بیانیه آمده است بن سلمان و شریف درباره تقویت روابط برادرانه دو کشور و راه های تقویت همکاری در زمینه های مختلف رایزنی کردند.

در این نشست بر نقش حمایتگرانه عربستان از اقتصاد پاکستان و تمایل متقابل در تقویت روابط تجاری و سرمایه گذاری تاکید شد و طرفین بر پایبندی به تسریع در اجرای طرح سرمایه گذاری 5 میلیارد دلاری که پیشتر درباره آن توافق شده بود تأکید کردند.

دو طرف همچنین به تبادل نظر درباره تحولات منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک از جمله اوضاع نگران کننده نوار غزه پرداختند و بر انجام تلاش های بین المللی برای توقف عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه و کاهش پیامدهای انسانی آن، ضرورت اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف خشونت ها و پایبندی به قوانین بین المللی و تسهیل رسیدن بدون مانع کمک های انسان دوستانه به غزه توسط جامعه جهانی تاکید کردند.

ولیعهد عربستان و نخست وزیر پاکستان به ضرورت پیشبرد روند صلح بر اساس قطع نامه های شورای امنیت و مجامع بین المللی مربوطه، ابتکار صلح عربی که هدف آن ایجاد راه حل عادلانه و همه جانبه برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی است اشاره کردند.

در پایان شریف از بن سلمان دعوت کرد تا در نزدیک ترین زمان ممکن به پاکستان سفر کند؛ ولیعهد عربستان نیز دعوت وی را پذیرفت.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا