سیاسی

العوادی: سفر نخست وزیر عراق به امریکا سبب جهش کیفی روابط خواهد شد

سخنگوی دولت عراق تاکید کرد در سفر السودانی نخست وزیر عراق به امریکا تلاش می شود جهشی کیفی در روابط دو جانبه حاصل شود.

میدل ایست نیوز: باسم العوادی، سخنگوی دولت عراق تاکید کرد هدف از سفر محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق به واشنگتن، فعال کردن چارچوب های همکاری مندرج در توافقنامه چارچوب راهبردی است و طی آن السودانی با جو بایدن، رئیس جمهور امریکا، درباره پرونده های مختلفی بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، باسم العوادی گفت: سفر السودانی به واشنگتن یکی از مهم ترین سفرها در تاریخ روابط عراق و امریکا است و هدف آن فعال سازی چارچوب های همکاری در همه زمینه ها است ضمن آنکه بندها و مفاد زیادی در چارچوب توافقنامه چارچوب راهبردی وجود دارد که از زمان امضای توافقنامه در سال 2008 به درستی اجرا نشده اند.

وی افزود: روابط قبلی با امریکا محدود به جنبه های امنیتی و نظامی بود در حالیکه اکنون تلاش می شود جهشی در کیفیت روابط دوجانبه حاصل شود و در واقع هدف از این سفر فعال سازی توافقنامه چراچوب راهبردی با ابعاد و جوانب سیاسی، اقتصادی، سرمایه گذاری، بانکداری، انرژی، آب و هوا و دیگر بندهایی است که می توان برای گسترش چارچوب‌های همکاری روی آنها سرمایه گذاری کرد.

وی تاکید کرد با توجه به وضعیت ثباتی که عراق اکنون شاهد آن است و همچنین با توجه به نقش موثر این کشور در منطقه که روز به روز در حال گسترش است، پرونده سیاسی می تواند دروازه همکاری ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: مهم این است که آیا ما خواستار آن هستیم که به سمت تقویت این روابط برویم یا خیر و این در حالی است که امریکا خواستار روابط واقع بینانه است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا