سیاسی

رایزنی رئیس امارات با امیر قطر و پادشاهان اردن و بحرین درباره تنش‌ها در منطقه

رئیس امارات در گفت وگویی تلفنی با امیر قطر و پادشاهان اردن و بحرین به بررسی تحولات اوضاع در غزه و تشدید تنش‌ها در منطقه پرداخت.

میدل ایست نیوز: محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات با تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و ملک عبدالله دوم پادشاه اردن درباره آخرین تحولات اوضاع در نوار غزه و تشدید تنش ها در منطقه گفت وگو کرد.

به گزارش «الخلیج آنلاین» بر اساس دیوان امیری قطر، محمد بن زاید و تمیم بن حمد در گفت وگویی تلفنی راوبط برادرانه دو کشور و راه های حمایت و تقویت آن و تحولات اوضاع در سطوح منطقه ای و بین المللی را بررسی کردند.

دو طرف بر ضرورت کاهش تمام اشکال تشدید تنش ها و جلوگیری از گسترش دامنه درگیری در منطقه و اهمیت آتش بس در نوار غزه و اراضی اشغالی فلسطین برای دستیابی به راه حل همیشگی و نهایی درباره مساله فلسطین که امنیت  دائمی و جامع در منطقه را ایجاد می کند، تاکید کردند.

از طرفی دیگر خبرگزاری اردنی «پترا» خبر داد که محمد بن زاید و ملک عبدالله دوم  تلاش های جاری برای آتش بس فوری و همیشگی در نوار غزه و افزایش کمک های انسانی، پزشکی و امدادی و رساندن آن به دست ساکنان نوار غزه از هر طریقی، را بررسی کردند.

خبرگزاری مذکور افزود دو طرف با اشاره به حمله ایران به اهداف نظامی رژیم صهیونیستی، بر اهمیت تداوم هماهنگی تلاش های کشورهای عربی به ویژه در سایه تحولاتی که منطقه شاهد آن است تاکید کردند.

همچنین محمد بن زاید همچنین با حمد بن عیسی بن سلمان آل خلیفه پادشاه بحرین نیز گفت و گو کرد.

دو طرف در این گفت وگوی تلفنی تحولات خاورمیانه و در راس آن تشدید بحران انسانی نوار غزه، تقویت پاسخگویی به آن و افزایش تلاش های انجام شده برای آتش بس در نوار غزه، حفاظت کامل از غیرنظامیان و تضمین رساندن کمک های انسانی کافی متداوم و بدون مانع و به هر طریق ممکن را بررسی کرد.

رئیس امارات و پادشاه بحرین در این باره بر اهمیت اقدام برای جلوگیری از توسعه دامنه درگیری در منطقه از طریق راه حل سیاسی و ایجاد افق هایی برای صلح عادلانه، همه جانبه و همیشگی بر اساس راه حل دو کشوری که موجب حفظ ثبات منطقه و امنیت آن می شود تاکید کرد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا