سیاسی

ترکیه با ناوگان «مرمره 2» درپی شکستن محاصره غزه

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند ترکیه در حال آماده سازی ناوگانی برای شکستن محاصره غزه است.

میدل ایست نیوز: رسانه های رژیم صهیونیستی با اشاره به تحولات مربوط به توافق مبادله اسرا و تاکید بر این مساله که یحیی سنوار، از رهبران حماس به دنبال ریشه کنی این رژیم است؛ اعلام کردند: دولت ترکیه در حال آماده شدن برای اعزام کشتی دیگری به نام «مرمره 2» برای شکستن محاصره نوار غزه است.

به گزارش الجزیره، موریا والبرگ، خبرنگار امور سیاسی کانال 13 رژیم صهیونیستی، اعلام کرد قرار است ناوگان مرمره 2 طی روزهای آینده حامل کمک‌های ارسالی برای غزه از سواحل ترکیه حرکت کند.

والبرگ افزود: قرار است این ناوگان از دوشنبه هفته آینده حرکت کند در حالیکه مقامات ارشد سیاسی و امنیتی تل آویو ساعت‌ها با مقامات ترکیه صحبت کرده‌اند تا از حرکت این ناوگان که شامل دو کشتی برای فعالان صلح و کشتی سوم حامل کمک‌های بشردوستانه به سمت غزه جلوگیری کنند.

خبرنگار این کانال تلویزیونی خاطرنشان کرد: مقامات رژیم تل آویو اطلاعاتی در مورد حضور 1200 نفر از افراد از جمله روزنامه‌نگاران، نمایندگان مجلس و شخصیت‌های عالی رتبه در این ناوگان دارند و این بدان معناست که این ناوگان دارای اهمیت و اهتمام سیاسی و رسانه‌ای زیادی خواهد بود و این رژیم در جلوگیری از آن با مشکل مواجه خواهد شد.

وی با تایید اینکه در ارتش رژیم صهیونیستی و وزارت امور خارجه برای جلوگیری از وقوع این اتفاق قبل از حرکت این ناوگان بحث‌هایی در حال انجام است، تاکید کرد وزارتخانه‌های این رژیم ارتباطات خود را با چند کشور برای جلوگیری از این بحران افزایش داده‌اند چرا که از وقوع یک حادثه بین‌المللی و دیپلماتیک بیم دارند و ارتش نیز قصد هجوم به کشتی را ندارد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا