خبر اولسیاسی

عراق از تعقیب عوامل حمله راکتی به پایگاه ائتلاف در سوریه خبر داد

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق با انتشار بیانیه ای از آغاز عملیات تعقیب عناصری خبر داد که به  پایگاه ائتلاف بین المللی در سوریه حمله کردند.

میدل ایست نیوز: واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق با انتشار بیانیه ای از آغاز عملیات پیگرد عناصری خبر داد که به  پایگاه ائتلاف بین المللی در سوریه حمله کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، در بیانیه واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق آمده است، نیروهای امنیتی ما در محور عملیاتی فرماندهی عملیات غرب نینوا،  جستجو و بازرسی گسترده‌ای را برای پیدا کردن عناصر قانون شکن، که روز یکشنبه در ساعت 21:50 دقیقه به وقت محلی،   یک پایگاه ائتلاف بین المللی را  در عمق خاک سوریه با چند موشک هدف قرار دادند، آغاز کرده اند.

این بیانیه افزود، نیروهای امنیتی ما ارابه ای را که موشک ها از روی آن پرتاب شده بودند ، کشف کردند و آن را به آتش کشیدند ضمن آنکه همچنان عملیات جست و جو برای دستگیری عاملان این حمله و تحویل آنها به دست عدالت برای رسیدن به سزای اعمالشان ادامه دارد.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از دو مقام امنیتی عراقی خبر داد که دست‌کم 5 راکت از روستای ذمار عراق به سمت پایگاه امریکا در میدان نفتی العمر در شرق دیرالزور شلیک شده است.

همزمان منابع امنیتی عراقی تأکید کردند که چند موشک هم از شمال غرب موصل به سمت پایگاه امریکا در خراب الجیر سوریه شلیک شده است.

این حمله در حالی انجام شده که از اوایل فوریه گذشته، گروه‌های مسلح عراقی اعلام کردند که در راستای کمک به دولت در پیشبرد مذاکرات درباره خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی از عراق، حملات خود به مواضع این نیروها را متوقف می‌کنند.

در ادامه این تحولات، بیانیه‌ای منسوب به حزب‌الله عراق منتشر شد که در آن بر ازسرگیری حملات به نیروهای امریکایی تأکید شده بود، هرچند بعدتر منابع نزدیک به حزب‌الله عراق صدور چنین بیانیه‌ای را تکذیب کردند.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا