اقتصادی

امضای قراردادهای سرمایه‌گذاری مشترک امارات و عمان به ارزش 35 میلیارد دلار

وزارت سرمایه گذاری امارات متحده عربی اعلام کرد این کشور به همراه عمان با هدف تعمیق همکاری‌ها در بخش‌های مختلف از جمله انرژی‌های تجدیدپذیر، یک شركت مشترک به ارزش 35 میلیارد دلار تاسیس کردند.

میدل ایست نیوز: وزارت سرمایه گذاری امارات متحده عربی اعلام کرد این کشور به همراه عمان با هدف تعمیق همکاری‌ها در بخش‌های مختلف از جمله انرژی‌های تجدیدپذیر، یک شركت مشترک 35.12 میلیارد دلار تاسیس کردند.

به گزارش الشرق الاوسط، مقامات وزارت سرمایه‌گذاری امارات با انتشار بیانیه‌ای تاکید کردند اعلام این توافقنامه‌ها پس از برگزاری همایش تجاری امارات و عمان در جریان سفر سلطان هیثم بن طارق به امارات و با هدف تقویت مشارکت‌های سرمایه گذاری بین دو کشور صورت گرفت.

در این بیانیه آمده است، قراردادهای سرمایه‌گذاری بین دو کشور شامل یک پروژه عظیم صنعتی و انرژی به ارزش ۱۱۷ میلیارد درهم (31.8 میلیارد دلار) است که پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید انرژی از جمله پروژه‌های انرژی بادی و خورشیدی و همچنین کارخانه‌های فلزات سازگار با طبیعت را نیز در برمی‌گیرد و بین شرکت‌های «انرژی ملی ابوظبی» و «انرژی آینده ابوظبی» (مصدر)، «آلومینیوم جهانی امارات»، «آهن ارکان امارات»، «انرژی جایگزین او -کیو» و «شرکت انتقال برق عمان» به امضا رسیده است.

این توافقنامه‌ها همچنین شامل توافق سهامداران برای راه‌اندازی یک صندوق متمرکز بر فناوری بین هلدینگ «‌ای دی کیو» و سازمان سرمایه‌گذاری عمان به ارزش ۶۶۰ میلیون درهم (179 میلیون دلار) و همچنین توافقی برای اعطای پروژه اتصال راه‌آهن بین عمان و امارات به ارزش ۱۱ میلیارد درهم (حدود 3 میلیارد دلار) به پیمانکاران است.

دو طرف همچنین توافقنامه‌هایی در زمینه افزایش سرمایه گذاری و تسهیل تجارت دو جانبه بین دو کشور به ارزش ۳ میلیارد درهم (810 میلیون دلار) امضا کردند.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا