اجتماعیسیاسی

ابوالغیط: امیدواریم هوش مصنوعی در راستای خدمت به بشریت و فرصت‌های شغلی باشد

دبیر کل اتحادیه عرب در کنفرانس کار کشورهای عربی در بغداد ابراز امیدواری کرد پدیده‌های هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال در خدمت بشریت باشد و بر فضای کسب و کار کارگران تاثیر منفی نگذارد.

میدل ایست نیوز: دبیر کل اتحادیه عرب تاکید کرد کنفرانس کار کشورهای عربی که امروز در بغداد پایتخت عراق آغاز به کار کرد، با چالش‌های تکنولوژیکی زیادی روبرو است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، احمد ابوالغیط در گفت‌وگو با این خبرگزاری اعلام کرد: این کنفرانس با چالش‌های شدید و تحولات اساسی در دنیای کار به دلیل حضور یک پدیده خطرناک در دوره اخیر یعنی همان هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال، روبه‌رو است و ما امیدواریم این چالش‌ها بتوانند در راستای خدمت به بشریت به کار گرفته شوند زیرا به همان اندازه که پتانسیل خدمت به انسان را دارند، فرصت‌های شغلی مردم را نیز تهدید می‌کنند.

وی افزود: با توجه به توسعه فناوری و آن طور که گفته می‌شود تا قبل از پایان سال آینده، هوش مصنوعی در توانمندی هوش و نوآوری از انسان پیشی خواهد گرفت و در نتیجه چالشی برای بشریت در دنیای علم و پیشرفت‌های طبیعی و اختراعات مدرن وجود دارد که این چالش‌ها می‌توانند بر فضای کار و اشتغال تاثیرگذار باشند و انسان وظیفه سنگین و دشواری در برخورد و تعامل با این موضوعات دارد.

گفتنی است فعالیت‌های پنجاهمین کنفرانس کار کشورهای عربی امروز با حضور محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در شهر بغداد آغاز به کار کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا