اقتصادیسیاسی

مذاکره بانک‌های مرکزی عراق و ایران برای حل مسائل

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق اظهار داشت: در حال حاضر بانک‌های مرکزی دو کشور در حال مذاکره برای حل برخی مسائل هستند.

میدل ایست نیوز: یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق اظهار داشت: در حال حاضر بانک‌های مرکزی دو کشور در حال مذاکره برای حل برخی مسائل هستند.

به گزارش ایلنا، آل اسحاق در ششمین همایش بین‌المللی توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و عراق که با حضور اعضای اتاق‌های بازرگانی عراق برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر روابط ایران و عراق چه در سطح جهانی و چه منطقه‌ای استراتژیک است و هر زمان عمیق‌تر و جامع‌تر می‌شود.

وی افزود: مسئولین دو کشور اعتقاد دارند که روابط اقتصادی لازمه تعمیق روابط سیاسی، اجتماعی، بین‌الملل و … است هر قدر روابط اقتصادی پایدارتر، مستحکم، با کیفیت و در حجم بالا باشد سایر حوزه روابط دو کشور نیز روز به روز بهتر خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق با اشاره به هدف گذاری رسیدن به رقم 20 میلیارد دلار در سطح تجارت دو کشور، گفت: طبق آمار رسمی سطح تجارت دو کشور اکنون 10 میلیون دلار و بر پایه آمار غیررسمی به 14 میلیارد دلار هم رسیده‌ایم.

وی با تاکید بر لزوم پایداری در روابط دو کشور خاطرنشان کرد: در روابط دو کشور باید بلندمدت فکر کنیم و سرمایه گذاری‌ها به صورت پایه‌ای و زیربنایی انجام شود.

آل اسحاق تصریح کرد: بودجه مصوب عراق 150 میلیارد دلار سرمایه گذاری سالانه و 450 میلیارد دلار برای مدت 3 سال است.   باید توجه کنیم که سهم بزرگی از این رقم داشته باشیم. ضمن اینکه به تجارت جاری نیز توجه کنیم و آینده روابط دو کشور به سمت سرمایه گذاری مشترک و زیربنایی برود.

وی با بیان اینکه البته ما مشکلاتی داریم که قابل حل و فصل است، افزود: تا 15 سال آتی روابط اقتصادی با عراق در سطح بیشترین ظرفیت خواهد بود و آینده‌نگران باید به این موضوع توجه ویژه داشته و دولت‌ها به دنبال مستحکم و پایدار کردن این روابط باشند.

منبع
ایلنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا