اقتصادی

تاکید السودانی بر جدیت دولت در حمایت از بخش صنعت عراق

نخست وزیر عراق بر پایبندی و جدیت دولت در حمایت از بخش صنعت در راستای انتقال از کشوری وابسته به درآمدهای نفتی به کشوری با اقتصاد متنوع تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق بر جدیت دولت در تنوع بخشیدن به اقتصاد ملی و عدم وابستگی به درآمدهای نفتی تاکید کرد.

به گزارش «الفرات نیوز» السودانی در مراسم افتتاح کارخانه صنایع ریخته‌گری مداوم وابسته به شرکت عمومی صنایع فولاد در بغداد، گفت که کشور و دولت به اهتمام و حمایت از حقوق کارگران متعهد هستند به ویژه آنکه دولت گام مهمی در تضمین حقوق کارگران در سطح قانونی که در قانون کار و بازنشستگی و تامین اجتماعی آورده شده، برداشته است.

وی افزود که دولت عراق در راستای اصلاحات اقتصادی بخش صنعت را بخش مهمی قرار داده است؛ در سایه در دسترس بودن تمام عناصر کار از مواد اولیه و زیر ساختی، عراق همانطور که کشوری نفت‌خیز و فعال در حوزه کشاورزی است، کشوری صنعتی نیز به شمار می‌آید.

نخست وزیر عراق بر پایبندی و جدیت دولت در حمایت از بخش صنعت در راستای انتقال از کشوری وابسته به درآمدهای نفتی به کشوری با اقتصاد متنوع تاکید کرد و گفت که این هدف جز با وجود بخش خصوصی موثر و توانمند در امور مالی و فنی محقق نخواهد شد.

السودانی اعلام کرد که سال جاری، سال دستاورد‌ها است و دولت با افتتاح شماری از پروژه‌های متوقف شده، با حرف و عمل این شعار را اجرا خواهد کرد.

گزارش تصویری از افتتاح کارخانه صنایع ریخته‌گری مداوم فولاد در عراق را اینجا ببینید.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا