سیاسی

شهادت 141 فعال رسانه‌ای در غزه از 7 اکتبر تاکنون

دفتر رسانه‌های دولتی در نوار غزه اعلام کرد که از 7 اکتبر تاکنون، ۱۴۱ روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای بر اثر تیراندازی ارتش رژیم صهیونیستی شهید و بیش از ۷۰ تن دیگر زخمی شدند.

میدل ایست نیوز: دفتر رسانه‌های دولتی در نوار غزه روز پنجشنبه اعلام کرد که از 7 اکتبر تاکنون، ۱۴۱ روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای بر اثر تیراندازی ارتش رژیم صهیونیستی شهید و بیش از ۷۰ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش «آناتولی» دفتر رسانه‌های دولتی غزه در آستانه روز جهانی آزادی مطبوعات، که مطابق با قطعنامه رسمی سازمان ملل متحد در ۲۰ دسامبر ۱۹۹۳ در ۳ مه هر سال برگزار می‌شود، با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: «ما در آستانه روز جهانی آزاد مطبوعاتی شاهد آن هستیم که ۱۴۱ روزنامه‌نگار و متخصص رسانه به دست رژیم اشغالگر شهید شده، بیش از ۷۰ نفر مجروح شده و ده‌ها نفر در زندان‌های رژیم دستگیر شده‌اند».

این بیانیه این وضعیت را «بخشی از جنگ نسل‌کشی که توسط ارتش اشغالگر علیه غیرنظامیان به ویژه کودکان و زنان در نوار غزه جریان دارد» دانسته است.

در این بیانیه «جنایات و قتل عام خبرنگاران در اراضی فلسطین و نوار غزه» محکوم شده و رژیم صهیونیستی و ایالات متحده «مسئول کامل این جنایات علیه روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه و کشتار و نابودی آن‌ها» دانسته شده‌اند.

این دفتر از همه نهادهای مرتبط با کار رسانه‌ای خواست تا این مناسبت را به هر شکلی گرامی بدارند و آن را به عامل همبستگی و ترویج اخلاق حرفه‌ای تبدیل کنند و جنایات اشغالگران و اقدامات آنان را علیه فعالان رسانه‌ای فلسطینی را افشا کنند.

در این بیانیه از جامعه جهانی خواسته شده تا از روزنامه‌نگاران فلسطینی حمایت کند و بر اشغالگران فشار بیاورد تا جنگ نسل‌کشی علیه آن‌ها و علیه غیرنظامیان، کودکان، زنان و به طور کلی مردم فلسطین متوقف شود.

سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری بارها خواستار حمایت از خبرنگاران در نوار غزه شده‌اند و از رژیم صهیونیستی خواسته‌اند که هدف قرار دادن آن‌ها را متوقف کند، زیرا ده‌ها نفر از آن‌ها در حین انجام وظیفه حرفه‌ای خود کشته و زخمی شده‌اند.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا