سیاسی

انهدام 3 پهپاد در یمن توسط امریکا

فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا اعلام کرد که نیروهایش 3 پهپاد را در مناطق تحت کنترل انصار الله در یمن منهدم کردند.

میدل ایست نیوز: فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا (سنتکام) اعلام کرد که نیروهایش 3 پهپاد را در مناطق تحت کنترل انصار الله در یمن منهدم کردند.

به گزارش العربیه، «سنتکام»، بامداد جمعه با انتشار بیانیه‌ای در «شبکه اجتماعی ایکس» افزود: نیروهای ما تشخیص دادند که این پهپادها تهدیدی فوری برای نیروهای امریکایی، ائتلاف و کشتی‌های تجاری در منطقه هستند.

به گفته فرماندهی مرکزی امریکا «این اقدامات برای محافظت از آزادی دریانوردی و ایمن‌تر کردن آب‌های بین‌المللی برای کشتی‌های امریکایی، ائتلاف و کشتی‌های تجاری» انجام می‌شود.

انصار الله روز گذشته بدون اشاره به جزئیات اعلام کرد که نیروهای امریکایی و بریتانیایی طی 5 حمله هوایی مشترک فرودگاه بین‌المللی الحدیده را در غرب یمن بمباران کردند.

از ابتدای سال میلادی جاری و در پاسخ به حملات انصار الله به کشتی‌های تجاری و دریانوردی بین‌المللی در دریای سرخ، ائتلافی تحت رهبری ایالات متحده امریکا حملاتی را به استان‌های مختلفی در یمن از جمله صنعا، صعده و الحدیده آغاز کرده است.

از 19 نوامبر سال گذشته تاکنون انصار الله یمن پیش از صد حمله پهپادی و موشکی به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ انجام داده است.

منبع
العربیه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا