سرخط خبرها

رئیس مجلس عراق خواستار افزایش نقش اتحادیه عرب در حل بحران های منطقه شد

دبیر کل اتحادیه عرب در بغداد با رئیس مجلس عراق دیدار کرد.

میدل ایست نیوز: «محمد الحلبوسی»، رئیس مجلس عراق، در دیدار با «احمد ابوالغیط»، دبیر کل اتحادیه عرب، خواستار اجرای همه تعهدات مربوط به عراق ازسوی کشورهای عربی شد.

دفتر رسانه‌ای رئیس مجلس عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در این دیدار که در دفتر رئیس مجلس عراق در بغداد انجام شد بر اهمیت افزایش نقش اتحادیه عرب در حمایت از تلاش‌های عراق در مبارزه با تروریسم و واداشتن کشورهای عربی به عمل به تعهداتشان درقبال عراق تأکید شد.

رئیس مجلس عراق در این دیدار تأکید کرد که باید اتحادیه عرب نقش مؤثری در حل بحران‌های عربی و منطقه‌ای برعهده بگیرد و افزود که عراق پس از شکست دادن تروریست‌ها با قدرت می‌کوشد که نقش خود در مقام یک عضو تأثیرگذار و مؤسس در اتحادیه عرب را تقویت کند.

او گفت که مجلس عراق از تقویت موضع مشترک عربی در مسائل سرنوشت‌ساز منطقه به‌خصوص مسئله فلسطین و تلاش‌های وزارت خارجه عراق برای اجرای تعهدات مالی عراق درقبال اتحادیه عرب حمایت می‌کند.

ابوالغیط نیز در این دیدار تأکید کرد که عراق پیروز در جنگ با تروریسم و بیرون آمده از همه بحران باموفقیت، نقشی پیش‌رو در منطقه و جهان عرب خواهد داشت و پیشرفت روند سیاسی و تحقق امنیت و ثبات در عراق را شایسته تقدیر دانست.

«محمدعلی الحکیم» وزیر امور خارجه عراق نیز در این دیدار گزارشی از تلاش‌های عراق برای افزایش نقش اتحادیه عرب جهت تحقق هم‌بستگی میان کشورهای عربی ارائه کرد.

دبیر کل اتحادیه عرب که امروز وارد بغداد شده با وزیر خارجه، رئیس جمهور، نخست وزیر، و رئیس مجلس عراق دیدار کرده است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا