خبر اولسیاسی

ایران و عراق توسعه روابط رسانه‌ای را بررسی کردند

عراق و ایران گسترش همکاری‌های رسانه‌ای و تولید محتوا برای ارائه تصویر واقعی دو کشور به مخاطبان را ، مورد بحث و بررسی قرار دادند.

میدل ایست نیوز: علی المؤید رئیس سازمان رسانه ها و ارتباطات عراق و فرشاد مهدی پور معاون وزیر فرهنگ ایران در امور رسانه و ارتباطات و سرپرست هیئت رسانه‌ای ایران، در دیدار با یکدیگر همکاری در حوزه رسانه و تولید محتوای ژورنالیستی  را به گونه ای که به انتقال تصویر واقعی از دو کشور کمک کند؛ مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، دوطرف در این دیدار، تقویت همکاری ها در حوزه رسانه، تولید محتواهای مناسب متکی بر انتقال تصویر واقعی از دو کشور  و همچنین توسعه و سازماندهی فعالیت های سکوها و پلتفرم های دیجیتال مدرن را از طریق تولید مطالبی همگام با تحولات دنیای ارتباطات و مطالب متناسب و مورد اقبال و  ترجیح عموم جامعه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

نحوه پوشش رسانه‌ای در مراسم و زیارت اربعین نیز یکی از محورهای مورد بحث طرفین بود به طوری که هیئت ایرانی از نحوه سازماندهی عراق در سال‌های گذشته و موفقیت بزرگ و ممتاز پوشش رسانه‌ای اربعین سال گذشته تمجید کرد و در عین حال پیشنهاد داد طرف عراقی از تجربه ایرانیان در حوزه سازمان رسانه‌ای عتبات عالیات بهره مند شود.

دو طرف در این دیدار همچنین، سازوکارهای همکاری مشترک برای مقابله با اخبار جعلی و راه‌های مقابله با آن را از طریق تشکیل کمیته‌های مشترکی که بتوانند به کاهش شایعات گمراه کننده و  مهار کردن محتواهای جعلی  کمک کند؛ مورد بحث و بررسی قرار دادند چرا که این گونه اخبار و شایعات به روابط بین دو کشور آسیب می زند.

هیئت ایرانی در این دیدار، امکان برگزاری دوره‌های آموزشی در جمهوری اسلامی ایران را با کمک دانشگاه‌های متخصص در حوزه رسانه و ارتباطات و همچنین مؤسسات آموزشی علاقه‌مند به این حوزه به طرف عراقی پیشنهاد کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا