اقتصادیسیاسی

پس از 9 سال وقفه
برگزاری سومین دوره نشست توافقات چارچوب تجارت و سرمایه‌گذاری عراق و امریکا

وزارت بازرگانی عراق اعلام کرد که پس از 9 سال وقفه، سومین دوره نشست توافقات چارچوب بازرگانی و سرمایه‌گذاری عراق و امریکا در واشنگتن برگزار شد.

میدل ایست نیوز: وزارت بازرگانی عراق امروز سه شنبه (۷ مه) از برگزاری سومین دوره نشست توافقات چارچوب بازرگانی و سرمایه‌گذاری بین عراق و امریکا در واشنگتن پس از بیش از 9 سال وقفه، خبر داد.

وزارت بازرگانی عراق در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که غسان فرحان حمید، معاون اقتصادی وزیر بازرگانی عراق و رئیس هیئت عراقی در مذاکرات، شماری از محور‌های مهم از جمله مسائل مربوط به همکاری در بخش کشاورزی، کنترل کیفی، سیستم مالی، گمرک، حقوق مالکیت فکری، پیوستن عراق به سازمان تجارت جهانی، بهداشت و قراردادهای دولتی را بررسی کرد.

در این نشست تاکید شد که دولت عراق پذیرای مشارکت با همه طرف‌هاست و اصلاحات اقتصادی و تنوع بخشیدن به اقتصاد از اولویت‌های دولت است و عراق آمادگی دارد تا درباره هر پیشنهادی که منجر به تقویت روابط بین کشورها شود، گفت‌وگو کند.

از طرفی دیگر هیئت امریکایی، اهتمام عمیق خود را نسبت به موضوع‌های مطرح شده ابراز و از اقدامات اصلاحاتی دولت عراق در بخش مالی و بانکی قدردانی کرد.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا