اقتصادی

عراق پنجمین کشور واردکننده برنج در جهان

موسسه امریکایی اعلام کرد که عراق، پس از فیلیپین،اندونزی، ویتنام و اتحادیه اروپا، جایگاه پنجم فهرست واردکنندگان برنج در جهان را به خود اختصاص داده است.

میدل ایست نیوز: سرویس تحقیقات کشاورزی امریکا خبر داد که عراق در میان کشورهای جهان، از لحاظ واردات برنج، رتبه پنجم را به خود اختصاص داد.

به گزارش «شفق نیوز» این مؤسسه امریکایی در گزارش خود افزود که فیلیپین بزرگترین واردکننده برنج در جهان به شمار می‌آید و ۸ درصد از مجموع واردات جهانی برنج را به خود اختصاص داده است.

گزارش مؤسسه مذکور حاکی از آن است که پس از فیلیپین، اندونزی، ویتنام، اتحادیه اروپا، عراق، نیجریه و چین در جایگاه دوم تا هفتم بزرگترین واردکنندگان برنج در جهان قرار گرفته‌اند.

سرویس تحقیقات کشاورزی امریکا ضمن اشاره به اینکه هند بزرگ‌ترین صادرکننده برنج در جهان است، ادامه داد که پیش‌بینی می‌شود که فیلیپین به عنوان بزرگ‌ترین واردکننده برنج در جهان، جایگاه خود را طی سال جاری حفظ کند.

بر اساس گزارش سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (FAO) نیمی از جمعیت جهان برای غذای خود عمدتاً به برنج وابسته هستند در حالی که امریکای جنوبی، آسیا و آفریقای جنوب صحرا سه منطقه با بالاترین میزان مصرف هستند.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا