سیاسی

بلینکن در گفت‌وگو با الصفدی:
انتظار داریم تل آویو عاملان حمله به کارون امدادرسانی اردن به غزه را پاسخگو کند

وزیر خارجه امریکا در گفت‌وگوی تلفنی با همتای اردنی خود گفت که امریکا از دولت اسرائیل انتظار دارد تا اقدامات همه‌جانبه و مناسبی در راستای جلوگیری از حمله به کاروان‌های امدادی انجام دهد.

میدل ایست نیوز: ایمن الصفدی معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اردن و آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا در گفت‌وگویی تلفنی تلاش‌ها برای توقف فاجعه فزاینده انسانی در غزه و حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح را بررسی کردند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه اردن، الصفدی و بلینکن درباره حمله شهرک نشینان افراطی اسرائیلی به کاروان امدادرسانی اردن که از طریق گذرگاه مرزی «بیت حانون» به سمت غزه در حال حرکت بود، گفت‌وگو کردند.

دو طرف تلاش‌های انجام شده برای دستیابی به توافقی در راستای آتش بس فوری، آزادی اسیران و جلوگیری از توسعه دامنه جنگ منطقه‌ای را بررسی کردند. در این باره الصفدی بر ضرورت محکومیت این جنایت شنیع از جانب جامعه جهانی تاکید کرد و مسئولیت این جنایت را به طور کامل بر گردن اسرائیل نهاد.

وزرای خارجه اردن و امریکا بر ضرورت یکپارچگی تمام تلاش‌ها برای موفقیت تلاش‌های میانجیگری مصر، قطر و امریکا برای تکمیل معامله تبادل اسیران و دستیابی به آتش‌بس تاکید کردند.

الصفدی و بلینکن همچنین بر تداوم همکاری دو کشور برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه تاکید کردند.

وزیر خارجه اردن نسبت به پیامد‌های فاجعه بار حمله اسرائیل به رفح و جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه از دو گذرگاه رفح و کرم ابو سالم هشدار داد.

از طرفی دیگر وزیر خارجه امریکا حمله خشونت بار شهرک نشینان افراطی اسرائیلی به کارون امدادرسانی اردن با هدف ممانعت از رساندن کمک‌ها به غزه را به شدت محکوم کرد.

بلینکن بار دیگر تاکید کرد که امریکا از دولت اسرائیل انتظار دارد تا اقدامات همه جانبه و مناسبی در راستای جلوگیری از این حملات به کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه و پاسخگو کردن عاملان آن اتخاذ کند.

وی در پایان از نقش رهبری اردن در ارسال کمک‌های بشردوستانه ضروری به غزه قدردانی کرد.

منبع
وزارت خارجه اردن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا