سیاسی

تلاش جمهوری‌خواهان برای جلوگیری از قطع کمک‌های تسلیحاتی امریکا به رژیم صهیونیستی

نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره امریکا در تلاش هستند جو بایدن رئیس جمهور این کشور را به ارسال سلاح برای رژیم صهیونیستی مجبور کنند.

میدل ایست نیوز: پایگاه امریکایی اکسیوس روز جمعه اعلام کرد نمایندگان حزب جمهوری‌خواه مخالف جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا، در حال تدوین و اجرای قوانینی هستند که مانع از قطع کمک‌های تسلیحاتی واشنگتن به اسرائیل (رژیم صهیونیستی) شوند.

به گزارش الشرق الاوسط، این منبع نوشت: تصمیم بایدن برای تعلیق ارسال تسلیحات برای اسرائیل (رژیم صهیونیستی) واکنش خشونت آمیز نمایندگان طرفدار این رژیم را در هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات برانگیخته است.

«برد اشنایدر» نماینده دموکرات در بیانیه‌ای اعلام کرد به شدت نگران اظهارات و تصمیم جو بایدن در مورد توقف کمک‌های امنیتی به تل آویو به خاطر نگرانی‌ها از حمله احتمالی گسترده به رفح است.

از سوی دیگر، بت ون دوین، نماینده جمهوری‌خواه، لایحه‌ای را برای حمایت فوری از رژیم صهیونیستی ارائه کرد که بر اساس آن باید ظرف 30 روز مقادیر زیادی سلاح در اختیار این رژیم قرار گیرد.

این نماینده در بیانیه اعلام کرد: اسرائیل در حال حاضر در حال جنگ با یک سازمان تروریستی است که هنوز بیش از 100 غیرنظامی را به گروگان گرفته است و بنابراین هیچ بهانه و توجیهی برای تعویق ارسال سلاح وجود ندارد.

در همین زمینه کوری میلز، از نمایندگان جمهوری‌خواه تصریح کرد: در حال تهیه پیش‌نویس فرمولی برای استیضاح بایدن به دلیل تعلیق کمک‌های تسلیحاتی به تل آویو است. ضمن آنکه «تام کاتن» دیگر نماینده جمهوریخواه نیز گفته است، مجلس نمایندگان چاره‌ای جز استیضاح بایدن ندارد.

گفتنی است میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت سنا و مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان امریکا نیز روز چهارشنبه نامه‌ای به بایدن ارسال کردند و خواستار توضیح درباره جزئیات این تصمیم تا پایان هفته شدند.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا