سیاسی

یک عضو حزب دموکرات کردستان:
میانجیگری ایران بین بغداد و اربیل از شاخص‌ترین پرونده‌های سفر رئیسی به عراق خواهد بود

عضو فراکسیون حزب دموکرات کردستان در پارلمان عراق، در واکنش به سفر آینده رئیس جمهوری ایران به عراق گفت: میانجیگری ایران بین بغداد و اربیل از شاخص‌ترین پرونده‌های این سفر خواهد بود.

میدل ایست نیوز: محما خلیل، عضو فراکسیون حزب دموکرات کردستان در پارلمان عراق، در واکنش به سفر آینده ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران به عراق گفت: میانجیگری ایران بین بغداد و اربیل از شاخص‌ترین پرونده‌های این سفر خواهد بود.

به گزارش کردپرس، محما خلیل، عضو فراکسیون حزب دموکرات کردستان در پارلمان عراق، در گفت وگویی با بیان اینکه سفر آتی رئیس‌جمهور ایران به عراق با توجه به شرایط منطقه و روابط مهم بین بغداد و تهران انجام می‌گیرد، سفر اخیر نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان را به ایران یاد‌آور شد.

محما خلیل با تاکید براینکه «ما با ایران که در اکثر اوقات در دوران مبارزه با رژیم دیکتاتوری و داعش در کنار ما ایستاده است، روابط تاریخی داریم»، گفت: این دیدار رئیسی اکثر مشکلات را حل خواهد کرد.

وی تاکید کرد: بغداد و اربیل علاقه‌مند به توسعه روابط با تهران هستند و ایران نیز برای کاهش شکاف‌ها بین دولت‌های مرکزی و اقلیم کردستان تلاش می‌کند.

گفتنی است که نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان پیشتر، از سفر آتی ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران به عراق و از جمله سفر به اقلیم کردستان خبر داده بود.

منبع
کردپرس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا