خبر اولسیاسی

دبیرکل اتحادیه عرب:
برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی به منظور اجرای راه حل دو کشوری تلاش می‌کنیم

دبیرکل اتحادیه عرب تأکید کرد که کشورهای عربی برای جلب موافقت کشورهای جهان با به رسمیت شناختن فلسطین تلاش می‌کنند.

میدل ایست نیوز: «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در سخنرانی افتتاحیه نشست مقدماتی وزرای خارجه اتحادیه عرب در منامه، تأکید کرد که بحرین در شرایطی بسیار حساس برای جهان عرب به ریاست اتحادیه رسیده است.

به گزارش «آناتولی»، ابوالغیط گفت که هیچ واژه‌ای نمی‌تواند احساس خشم آمیخته به اندوه ما از جنایات رژیم صهیونیستی را بیان کند و افزود: گویی سران رژیم اشغالگر ساده‌ترین احساسات انسانی را از دست داده‌اند.

وی گفت که حجم جنایات به حدی رسیده که بعد از چند ماه از تراکم آنها، جهان دیگر به صراحت از آن به «پاک‌سازی نژادی» یاد می‌کند.

دبیرکل اتحادیه عرب افزود که کشورهای عربی در این مدت برای توقف فوری جنگ و امدادرسانی به اهل غزه و ایستادن در برابر طرح غیر قابل قبول کوچ اجباری ساکنان غزه از یک سو و تلاش برای تحقق فوری راه حل دو کشوری از سوی دیگر تلاش کرده‌اند.

وی گفت که کشورهای عربی تلاش گسترده‌ای را برای به رسمیت شناختن موجودیت فلسطین به مثابه یک اقدام مهم نمادین آغاز کرده‌اند و این گام اول در مسیری روشن است که به برگزاری کنفرانسی با حضور همه طرف‌هایی که به راه حل دو کشوری ایمان دارند خواهد انجامید.

ابوالغیط افزود که فلسطین و اسرائیل به تنهایی نمی‌توانند به راه حل برسند و برای این هدف نیاز به دخالت گسترده و فشرده و پیاپی جهانی وجود ندارد.

دبیرکل اتحادیه عرب مسئله سودان را نیز از دیگر موضوعات مهم نشست سران اتحادیه عرب دانست.

نشست سران اتحادیه عرب قرار است روز پنج‌شنبه در منامه، پایتخت بحرین، برگزار شود. این اولین نشست سران اتحادیه عرب است که در این کشور برگزار می‌شود.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا