سیاسی

رئیس سابق سیا:
تنها مانع عادی‌سازی روابط عربستان و اسرائیل، تشکیل کشور فلسطین است

رئیس سابق سازمان سیا اذعان کرد تنها مانع در برابر عادی‌سازی روابط عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی، اجرایی شدن راه حل دو کشوری است.

میدل ایست نیوز: دیوید پترائوس، رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی امریکا «سیا» تصریح کرد: تنها مانع بزرگ در برابر عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی، اجرای راه حل دو کشوری برای مناقشه این رژیم و فلسطین است که البته در حال حاضر انجام این کار دور از دسترس است.

به گزارش الحره، دیویدپترائوس، که اکنون ریاست مؤسسه سهام خصوصی جهانی«KKR» را بر عهده دارد در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌بی‌سی اعتراف کرد: امریکا بارها تلاش کرده است تا از خاورمیانه خارج شود، همانطور که در تلاش‌هایش برای خروج از افغانستان شاهد بودیم، اما این اتفاق تا کنون محقق نشده است.

وی با اشاره به اهمیت این منطقه برای جهان و اقتصاد جهانی تصریح کرد: زمانی که اتفاق بدی در خاورمیانه رخ می‌دهد، جرقه خشونت، افراط‌گرایی، بی‌ثباتی و در برخی موارد سونامی آوارگان و پناهجویان نه تنها به کشورهای همسایه در منطقه، بلکه برای کشورهایی که متحدان ما در ناتو هستند و اهمیت زیادی برای ما دارند؛ به وجود می‌آید.

گفتنی است نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌بی‌سی اعلام کرده بود با راه حل دو کشوری که برای اولین بار در توافقنامه اسلو مطرح شد و توسط بسیاری از بازیگران بین‌المللی حمایت می‌شود؛ به شدت مخالف است و آنرا بزرگترین پاداش برای تروریست‌ها می‌داند.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا