اقتصادیخبر اولسیاسی

بحران دارو در مصر و افزایش موج نارضایتی مردمی

بحران کمبود دارو در مصر به سبب افزایش قیمت مواداولیه و کمبود نقدینگی دلار رو به وخامت نهاده و مشکلاتی را برای بیماران به وجود آورده است.

میدل ایست نیوز: بحران کمبود دارو در مصر و درد و رنج شهروندان به دلیل عدم دسترسی به داروهای مورد نیاز در داروخانه‌های استان‌های مختلف رو به وخامت گذاشته است.

به گزارش العربی الجدید، این بحران دارویی پس از آن اتفاق افتاد که شرکت‌های دارویی، به سبب افزایش قیمت، تولید حدود هزار نوع دارو از 13 هزار دارو را به دلیل قیمت بالای مواد اولیه مورد استفاده در ساخت آنها که بیشتر آنها از خارج وارد می‌شود، متوقف کرده‌اند.

در همین حال، بخش صنعت داروسازی اتاق بازرگانی مصر از اداره داروسازی دولتی مصر که مسئولیت قیمت‌گذاری داروها در بازار محلی را عهده‌دار است، درخواست کرده است در پاسخ به درخواست شرکت‌های تولیدکننده با هدف عرضه مجدد این داروها در بازار، قیمت داروهای کمیاب را بین 20 تا 25 درصد افزایش دهد.

یک منبع پارلمانی در کمیته بهداشت مجلس نمایندگان مصر اعلام کرد: این کمیته شکایت‌های متعددی را در مورد کمبود صدها نوع دارو به ویژه داروهای مرتبط با بیماری‌های مهم مانند قلب، تومورها و غدد سرطانی و بیماری‌های مزمن مانند فشار خون بالا، دیابت و واکسن برای نوزادان و همچنین داروهایی که برای درمان ناراحتی‌های معده و سرماخوردگی استفاده می‌شوند؛ دریافت کرده است.

گفتنی است بازار داروی مصر طی سال‌های گذشته در پی کمبود مواد اولیه مورد نیاز برای تولید دارو یا انباشت آن در بنادر به دلیل کمبود نقدینگی دلار مورد نیاز برای آزادسازی آنها و همچنین افزایش قیمت جهانی حمل و نقل و مواد خام شاهد افزایش قیمت‌های پی در پی بوده است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا