اقتصادیخبر اول

مشاور نخست وزیر عراق:
پروژه «جاده توسعه» 6 میلیون فرصت شغلی ایجاد می‌کند

مشاور اقتصادی نخست وزیر عراق از ایجاد حدود 6 میلیون فرصت شغلی از طریق اجرایی شدن پروژه جاده توسعه خبر داد.

میدل ایست نیوز: مشاور نخست وزیر عراق با تاکید بر اینکه اجرایی شدن طرح «جاده توسعه» می‌تواند به درآمد ملی پایدار برای عراقی‌ها منجر شود، تصریح کرد این طرح حدود شش میلیون فرصت شغلی در عراق ایجاد خواهد کرد.

به گزارش الصباح، ناصر الاسدی مشاور نخست وزیر در امور حمل و نقل، اعلام کرد طرح جاده توسعه در صورت اجرایی شدن یک درآمد ملی پایدار برای عراقی‌ها به ارمغان خواهد آورد و به ایجاد حدود ۶ میلیون فرصت شغلی منجر خواهد شد.

الاسدی در جمع زنان اصحاب رسانه در عراق تاکید کرد: پروژه جاده توسعه یک پروژه صرفاً اقتصادی است، زیرا از طریق راه‌اندازی مجموعه‌ای از پروژه‌های بزرگ و به دور از درآمدهای رانتی (درآمدهای ناشی از فروش مواد خام و منابع زیرزمینی و نه درآمدهای ناشی از فعالیت مولد اقتصاد داخلی) به ایجاد درآمدهای ملی پایدار برای عراق منجر خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: این پروژه در کانون توجه بسیاری از کشورهای جهان، شرکت‌ها، سرمایه گذاران و بانک‌های بین‌المللی قرار دارد که برای شفاف‌سازی ایده و جذب سرمایه‌گذاری‌های مورد نیاز این طرف‌ها، هر روز با آن‌ها در ارتباط هستیم و این امر می‌تواند ارزش افزوده اقتصادی بالایی به همراه داشته باشد و سطح زندگی کشور و منطقه را ارتقا دهد.

مشاور نخست وزیر عراق در ادامه تاکید کرد: عراق تصمیم گرفت طرف‌هایی را که تسویه حساب‌های خود را به خاک این کشور کشانده بودند در پروژه‌ای که پول ساز است گرد هم آورد تا به جای جنگیدن با یکدیگر در این منطقه یک سازمان اقتصادی پایدار تشکیل دهند ضمن آنکه باید توجه داشت جایگاه و موقعیت عراق، قوی‌ترین، کوتاه‌ترین، مؤثرترین، پایدارترین و راحت‌ترین مکان برای دسترسی بین شرق و غرب از بندر فاو به اروپا از طریق ترکیه است.

این مقام عراقی در پایان به تشریح ظرفیت‌های اقتصادی پروژه بندر فاو به مساحت ۵۲ کیلومتر و تاثیر آن بر عرصه‌های اقتصادی، صنعتی، تجاری، سرمایه گذاری، اماکن کشاورزی، دانشگاهی و گردشگری خواهد داشت.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا