سیاسی

گریفیث: با پایان جنگ غزه فاصله زیادی داریم

هماهنگ کننده امور انسان‌دوستانه سازمان ملل متحد ضمن تاکید بر صحت آمار قربانیان جنگ در غزه، اعلام کرد که همچنان تا پایان این جنگ مدت زیادی مانده است.

میدل ایست نیوز: مارتین گریفیث هماهنگ کننده امور انسان‌دوستانه سازمان ملل متحد امروز چهارشنبه (22 مه) اعلام کرد که قانون بین‌المللی نباید میان هیچ کدام از طرف‌های متهم به ارتکاب به جنایت جنگی تفاوتی قائل شود.

به گزارش «اسکای نیوز»، گریفیث با متهم کردن حماس به «ارتکاب اقدام تروریستی» گفت: در مسأله کمک‌ها با حماس همکاری نمی‌کنیم.

هماهنگ کننده امور انسان دوستانه سازمان ملل متحد ضمن تاکید بر اینکه پس از جنگ فلسطینی‌ها باید غزه را اداره کنند، ادامه داد: تا پایان جنگ غزه همچنان فاصله زیادی داریم، قحطی و گرسنگی در غزه ادامه دارد و این امر در درجه اول کودکان را از بین می‌برد.

گریفیث گفت: برخلاف ادعای اسرائیل معتقدیم که شمار قربانیان غزه درست است و اسرائیل مستقیماً نهادهای اونروا در غزه را هدف قرار می‌دهد.

این در حالی است که دادگاه کیفری بین‌المللی اعلام کرده که در پی صدور حکم دستگیری برای شماری از عاملان کشتار در نوار غزه است.

روز دوشنبه، کریم خان دادستان کل دادگاه کیفری بین‌المللی در گفت‌وگو با شبکه CNN اعلام کرد که این دادگاه در تلاش است تا حکم دستگیری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر دفاع رژیم صهیونیستی و همچنین یحیی السنوار رهبر جنبش حماس و را به اتهام ارتکاب به جنایت جنگی و جنایت‌های ضد بشری مربوط به حمله 7 اکتبر و جنگ غزه را صادر کند.

منبع
اسکای نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا