سیاسی

پادشاه اردن و سلطان عمان اوضاع غزه را بررسی کردند

پادشاه اردن و سلطان عمان در خصوص اوضاع خطرناک نوار غزه هشدار دادند و خواستار حل منازعه فلسطین و رژیم صهیونیستی بر اساس راه تشکیل دو کشوری شدند.

میدل ایست نیوز: عبدالله دوم، پادشاه اردن و سلطان هیثم بن طارق سلطان عمان که در سفری دو روزه عازم امان پایتخت اردن شده است، علاوه بر بررسی روابط دوجانبه میان دو کشور، درباره  اوضاع و تحولات خطرناک نوار غزه  گفت‌وگو کردند.

به گزارش آناتولی، بر اساس بیانیه دربار سلطنتی اردن، دو طرف در جریان دیدار در کاخ بسمان الزاهر در امان، پایتخت اردن، در خصوص  روابط دوجانبه و راه های افزایش فرصت های همکاری در تمامی زمینه ها به ویژه در بخش های سرمایه گذاری و اقتصادی بحث و تبادل نظر کردند.

ملک عبدالله و بن طارق، همچنین درباره مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی به ویژه وضعیت خطرناک نوار غزه گفت‌وگو و بر ضرورت دستیابی به آتش بس فوری و دائمی در غزه، حفاظت از غیرنظامیان و تشدید تلاش ها برای ارسال کمک های بشردوستانه کافی به تمامی نقاط نوار غزه بدون مانع تراشی یا تاخیر تاکید کردند.

در این بیانیه به نقل از پادشاه اردن بر اهمیت تحرکات فوری جامعه بین‌المللی برای جلوگیری از بدتر شدن اوضاع و  فاجعه انسانی در نوار غزه تاکید شد.

ملک عبدالله بر اهمیت یافتن راه حل و افق سیاسی برای پایان دادن به مناقشه فلسطین و اسرائیل بر اساس راه حل دو کشوری تاکید کرد و در خصوص خطر عملیات نظامی رژیم تل آویو در رفح (جنوب نوار غزه) و پیامدهای آن برای گسترش درگیری در کل منطقه هشدار داد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا