اقتصادی

جذب 1.5 میلیارد دلار سرمایه توسط صندوق توسعه عراق

مدیر اجرایی صندوق توسعه عراق از جذب 1.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری در صندوق مذکور در کمتر از یک سال خبر داد.

میدل ایست نیوز: محمد النجار مدیر اجرایی صندوق توسعه عراق و مشاور محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در امور سرمایه گذاری دستاورد‌های صندوق مذکور از زمان تاسیسش در کمتر از یک سال گذشته را شرح داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، النجار گفت که این صندوق در این مدت سه دستاورد داشته است که اولین آنها، امضای 17 یادداشت تفاهم با 17 شرکت متفاوت از جمله از عربستان، بریتانیا و امریکا برای سرمایه گذاری در عراق بوده است.

وی افزود که ارزش کلی دستاورد‌های سرمایه گذاری این یادداشت‌های تفاهم نزدیک به یک میلیارد و 500 میلیون دلار بوده و این میزان سرمایه گذاری، برای اولین بار نه در زمینه انرژی بلکه در زمینه‌های صنعتی، کشاورزی و تولید گازهای صنعتی بوده است.

این مسئول عراقی ادامه داد که دستاورد دوم، راه‌اندازی پروژه‌های مدارس و ارائه درخواست ساخت 2 هزار مدرسه از طریق سرمایه گذاری است.

النجار درباره دستاورد سوم اشاره کرد که این دستاورد شامل طرح پروژه‌های اجتماعی برای اولین بار مانند ساخت مدرسه‌ها و غیره که از طریق بخش خصوصی اجرا می‌شود.

وی گفت که کشورهای جهان برای ورود به صندوق و سرمایه گذاری در آن تمایل دارند اما ما به دنبال این هستیم که مشارکت آنها از طریق سرمایه گذاری باشد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا