خبر اولسیاسی

پس از یک دهه
برگزاری نشست امنیتی عراق با عربستان درباره مرزهای مشترک

نشست مشترک وزارت کشور عراق با فرماندهی نیروی مرزبانی عربستان برای اولین بار در 10 سال گذشته، برای توافق بر سر تامین امنیت خط مرزی دو کشور برگزار می‌شود.

میدل ایست نیوز: نشست مشترک وزارت کشور عراق با فرماندهی نیروی مرزبانی عربستان برای اولین بار در 10 سال گذشته، برای توافق بر سر تامین امنیت خط مرزی دو کشور برگزار می‌شود.

به گزارش «الصباح»، مقداد میری سخنگوی رسمی وزارت کشور عراق، گفت که در عملیات تامین مرز‌ها گام‌های مهمی برداشته شده به ویژه آنکه امنیت داخلی کشور به طور زیادی از امنیت مرز‌ها تاثیر می‌پذیرد.

وی گفت که وزارت کشور خواستار اتخاذ اقداماتی برای تامین امنیت خط مرزی به ویژه مرز ۶۱۸ کیلومتری با سوریه شده است.

میری خاطر نشان کرد که کنترل بخشی از مرزهای سوریه در دست نیروهای امنیتی این کشور و بخش دیگر در دست گرو‌های مسلح قرار دارد و در این باره وزارت کشور خواستار احداث دیوار بتنی ۱۷۰ کیلومتری در بخش شمالی است.

وی همچنین به انجام برخی اقدامات از جمله انتقال کارخانه‌های تولیدکننده بلوک‌های بتنی با هدف کاهش هزینه‌های جابه‌جایی و انتقال آن‌ها به مرز‌ها و ساخت دیواری به طول ۵۰ کیلومتر از سمت جنوب، و کشیدن کابل نوری به طول ۴۰۰ کیلومتر برای انتقال تصاویر دوربین‌های مدار بسته به مقر فرماندهی و اتصال آن به بالغ بر ۳۲۰ نقطه مرزی اشاره کرد.

سخنگوی وزارت کشور عراق بیان کرد که عملیات امنیتی در گذرگاه مرزی الولید که شاهد عملیات امنیتی گسترده و زیادی بوده است، به مرحله بعدی منتقل شده و در مرز استان‌های سلیمانیه، دیالی و واسط مانعی به طول ۵۲۰ کیلومتر ایجاد شده است.

میری در ادامه اشاره کرد که فرماندهی نیروهای مرزی عراق در مناطق مرزی النخیب و بدره در حمایت از فعالیت‌های ساخت و ساز کارخانه‌ای برای تولید بلوک در این مناطق راه‌اندازی کرده است.

وی همچنین به دیدار‌های مستمر با طرف‌های ایرانی و سوری اشاره و اعلام کرد که به زودی پس از یک دهه برای اولین بار، دیدارهایی با طرف عربستانی برای ایجاد توافق نامه‌هایی ویژه در زمینه تامین امنیت خط مرزی مشترک با این کشور برگزار خواهد شد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا