سیاسی

اتحادیه اروپا برای نخستین بار تحریم رژیم صهیونیستی را بررسی کرد

اتحادیه اروپا، پس از حمله رژیم صهیونیستی به چادرهای آوارگان در رفح، برای نخستین بار موضوع اعمال تحریم علیه رژیم صهیونیستی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

میدل ایست نیوز: «مایکل مارتین» وزیر خارجه ایرلند اعلام کرد وزرای خارجه اتحادیه اروپا با توجه به موضوع عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به قوانین بشردوستانه بین المللی، برای نخستین بار درباره  اعمال تحریم علیه این رژیم بحث و  گفتگو کردند.

به گزارش الحره، مایکل مارتین، پس از برگزاری جلسه اخیر شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران تصریح کرد: در خصوص نیاز به حمایت از نهادهای حقوقی بشردوستانه بین‌المللی اجماع بسیار واضحی وجود دارد.

بر اساس گزارش نشریه پلیتیکو، وزیر امور خارجه ایرلند گفت: برای اولین بار بود که در نشست اتحادیه اروپا به طور واقعی بحث مهمی در مورد تحریم مشاهده کردم. البته در سایه دیدگاه‌های مختلف افراد و همچنین رویکرد کسانی که از خط مشی تحریم‌ها در صورت عدم تبعیت رژیم صهیونیستی از حکم دیوان بین‌المللی دادگستری سخن به میان می‌آورند و آنچه در جلسه شورا بر سر آن توافق شد، نوعی واگرایی وجود داشت.

وی افزود: نگرانی‌های زیادی در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا در خصوص وضعیت صدور احکام و دستورات موقت دیوان بین المللی دادگستری وجود دارد و این اتحادیه همواره از استقلال این دادگاه و لزوم رعایت آن توسط کشورها حمایت کرده است.

وزیر امور خارجه ایرلند خاطر نشان کرد: یکی از نتایجی که در جلسه به آن دست یافتیم این بود که شورای اتحادیه اروپا و تل آویو جلسه ای برگزار کنند تا ما نگرانی‌های جدی خود را مطرح و از اسرائیل در خصوص تبعیت از دستورات دادگاه پاسخ بخواهیم.

وی تاکید کرد: یکی از دلایل وجود اتحادیه اروپا حقوق بین‌الملل بشردوستانه و پایبندی به حقوق انسانی است و حوادثی که اکنون رخ می‌دهد این موضوع را به شدت در کانون توجه قرار داده است، به ویژه که در حمله روز یکشنبه در رفح شمار زیادی از مردم بی گناه کشته شدند.

گفتنی است رژیم صهیونیستی هنوز واکنشی به این اقدام وزیران خارجه اتحادیه اروپا نشان نداده است.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا