سیاسی

بررسی اربعین سال جاری در دیدار وزیران کشور ایران و عراق

وزیران کشور ایران و عراق در تهران دیدار و درباره مسائل مرتبط با اربعین سال جاری رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق امروز سه شنبه در تهران با احمد وحیدی، وزیر کشور ایران دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش تسنیم، الشمری گفت: ما امروز در چارچوب روابط مستحکم دو ملت و دو کشور و برای تقویت همکاری‌ها اینجا هستیم تا بتوانیم همکاری‌های امنیتی را توسعه دهیم و به ثبات منطقه کمک کنیم و تمام خطراتی را که ملت‌های ما را تهدید می‌کند کور کنیم.

از طرفی دیگر وحیدی گفت درباره ورود خودروهای حمل و نقل عمومی ایران به داخل عراق مشکلی وجود ندارد و مورد قبول دوستان عراقی است، گفت که ورود خودروهای شخصی با توجه به حجم ترافیک در ایام اربعین در عراق مشکل است و نمی‌توانیم حمل و نقل شخصی را داشته باشیم.

وزیر کشور ایران گفت که دیگر موضوعات با تفاهم و همکاری دو طرف صحبت شد. امیدوارم امسال هم اربعین خیلی خوبی را در پیش داشته باشیم.

وزیر کشور عراق نیز بیان کرد که دولت اقدامات زیادی را برای بهبود امنیت مرزها اتخاذ کرده است. مشکلی که در سال‌های گذشته داشتیم حوادث جاده‌ای زیادی بود که متأسفانه ده‌ها تن از زوار ایرانی و عراقی جان خود را از دست دادند.

وی اشاره کرد که وزارت کشور عراق اقدامات خوبی را برای امنیت در مرزها اتخاذ کرده است. ایجاد پاسگاه‌های راهنمایی و رانندگی تا راه‌اندازی گشت‌های راهنمایی و رانندگی و استفاده از دوربین و رادارهایی که برای کنترل راه‌ها استفاده می‌شود.

در حاشیه این دیدار از شعار اربعین «کربلا طریق‌الاقصی» رونمایی شد.

منبع
تسنیم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا