سیاسی

بیانیه دولت عراق در حمایت از آرمان فلسطین

دولت عراق با انتشار بیانیه‌ای خواستار تحرکات مسئولانه عربی، اسلامی و منطقه‌ای برای جلوگیری از تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه شد.

میدل ایست نیوز: باسم العوادی سخنگوی دولت عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد این کشور اوضاع و تحولات نوار غزه و اراضی اشغالی فلسطین به ویژه تشدید تجاوزات اخیر این رژیم علیه ساکنان رفح و به شهادت رساندن شمار زیادی از زنان و کودکان و غیر نظامیان را دنبال می کند و خواستار اتخاذ یک موضع استثنایی در سطح کشورهای عربی و منطقه در این زمینه است.

بر اساس این بیانیه، از جامعه بین المللی و سازمان‌ها و نهادهای بین المللی درخواست شده است که به مسئولیت های خویش عمل کنند و تلاش های بیشتری را برای جلوگیری از تداوم جنایات این رژیم در ریختن خون مردم فلسطین انجام دهند.

در ادامه بیانیه دفتر نخست وزیری عراق تصریح شده است: عراق با توجه به این شرایط خواستار یک خیزش و تحرک مسئولانه عربی، اسلامی و منطقه ای در سطوح مردمی و رسمی و در سطح بلند شدن همه فریادهایی است که می توانند برای پایان دادن به بی توجهی به هنجارهای بین المللی و بشردوستانه، ممانعت از نسل کشی تمام عیار این رژیم و جلوگیری از گسترش درگیری در منطقه و سوق دادن آن به سمت و سوی چرخه بی پایان خشونت، موثر واقع شوند و بر این رژیم فشار آورند.

دولت عراق در ادامه این بیانیه از مواضع اخیر برخی از کشورهای دوست در به رسمیت شناختن کشور فلسطین در چارچوب سرزمین های تاریخی خود که در واقع پاسخی آشکار به سیاست های گستاخانه برخی از قدرت‌های بین‌المللی است که یا از این تجاوزات حمایت یا در برابر آن سکوت و حتی فراتر از آن ارتکاب این جنایات را توجیه کردند، حمایت کرد.

دولت عراق در بخش پایانی این بیانیه بار دیگر بر حمایت از آرمان ملت فلسطین تاکید کرد و از تمام نهادهای ذیربط و کشورها درخواست کرد برای فراهم کردن زمینه ارسال کمک‌های پزشکی و غذایی و تلاش‌های امدادی بشردوستانه اقدام کنند.

منبع
بیانیه دفتر نخست وزیر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا