سیاسی

هشدار السیسی درباره خطر عملیات نظامی در رفح

رئیس جمهور مصر در مورد خطر ادامه عملیات نظامی در شهر فلسطینی رفح و تشدید فاجعه انسانی مردم نوار غزه و همچنین پیامدهای آن بر امنیت منطقه هشدار داد.

میدل ایست نیوز: عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در مورد خطر ادامه عملیات نظامی در شهر فلسطینی رفح و تشدید فاجعه انسانی مردم نوار غزه و همچنین پیامدهای آن بر امنیت منطقه هشدار داد.

به گزارش «اسکای نیوز» بر اساس بیانیه رسمی ریاست جمهوری مصر، رئیس جمهور مصر امروز (شنبه، اول ژوئن) در دیدار لیندسی گراهام، رهبر اقلیت جمهوری خواه کمیته فرعی تخصیص بودجه عملیات خارجی سنای ایالات متحده، بر نیاز همه طرف‌ها به تعامل جدی برای رسیدن به توافق آتش‌بس به نحوی که راه را برای اجرای راه حل دو کشوری فراهم کند، تأکید کرد و گفت که این راه حل بهترین راه برای اطمینان از عدالت و امنیت پایدار در منطقه است.

سناتور گراهام نیز در این دیدار از نقش محوری و اساسی مصر در حمایت از امنیت و ثبات در منطقه و همچنین شراکت راهبردی مصر و ایالات متحده تقدیر و تأکید کرد که بحران‌های پی در پی در منطقه و جهان اهمیت تلاش‌های مشترک دو کشور را نشان داده است.

وی همچنین از تلاش مصر برای میانجیگری به منظور مهار تنش و اقدامات مصر برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه قدردانی کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا