اجتماعی

امضای توافقنامه وزارت بهداشت عراق با شرکت‌های بین‌المللی برای بومی‌سازی‌ صنعت دارو

وزیر بهداشت عراق از امضای تفاهم‌نامه با شرکت‌های مطرح بین‌المللی و ایجاد جهش کیفی برای بومی‌سازی‌ صنعت دارو خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزیر بهداشت عراق از امضای تفاهم نامه با شرکت های مطرح بین المللی و ایجاد جهش کیفی برای بومی سازی صنعت دارو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، صالح الحسناوی، با اشاره به جزئیات دستیابی به امنیت غذایی از طریق بومی سازی صنعت و انتقال فناوری به عراق تاکید کرد امضای توافقنامه با شرکت های بین المللی پیشرو در عرصه فناوری، نشان از یک جهش کیفی برای بومی سازی صنعت داروسازی در عراق است.

وزیر بهداشت عراق در کنفرانس راه اندازی برنامه دیالیز تاکید کرد دولت محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق برنامه دولتی گوناگونی را از جمله در بخش بهداشت دنبال می کند و شاهدیم که قانون بیمه سلامت در حالی اجرایی شدن است و هیئت وزیران مرحله دوم پوشش 700 هزار شهروند عراقی را تصویب کرده است تا تعداد افراد تحت پوشش تنها در استان بغداد به یک میلیون شهروند برسد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه دولت شامل مدیریت بیمارستان‌های مدرن با همکاری بخش خصوصی خارجی است، چرا که با 6 بیمارستان مدرن قرارداد امضا کرده‌ایم که برخی از آن‌ها مانند بیمارستان آموزشی نجف اشرف و بیمارستان الحکیم در میسان فعالیت خود را آغاز کرده اند.

وی در ادامه به برنامه دولت برای ایجاد مراکز تخصصی بیماری های سرطانی و مراکز رادیوتراپی و ارائه خدمات درمانی در تمام استان های عراق اشاره کرد.

وزیر بهداشت عرق تاکید کرد، امنیت دارویی تنها با بومی‌سازی صنعت دارو و انتقال فناوری در داخل کشور محقق می‌شود و ما به سمت و سوی همکاری با شرکت‌های بین‌المللی برای انتقال فناوری و پیشبرد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی حرکت کرده‌ایم.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا