سیاسی

سازمان سیا: نتانیاهو طرح‌های آتش‌بس را دور می‌زند

ارزیابی‌های سازمان سیا حکایت از آن دارد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی مفاد طرح بایدن را دور زده است و از عمل به تعهدات می‌گریزد.

میدل ایست نیوز: ارزیابی های سازمان اطلاعات مرکزی امریکا «سیا» که به تازگی در میان مقامات امریکایی منتشر شد، حاکی از آن است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر این باور است که می تواند از تعهدات مربوط به طرح‌های پس از جنگ، حتی در شرایطی که دولت بایدن به طور کامل بر او فشار آورد تا به جنگ در غزه پایان دهد؛ فرار کند.

به گزارش سی ان ان، نتانیاهو بر این باور است که می تواند حمایت فرماندهان امنیتی را حفظ و با بحث در مورد آینده غزه آن هم با استفاده از عبارات مبهم، از شکاف ها و جدایی جدایی ها در جناح راست ائتلاف خود جلوگیری کند.

به گفته یک منبع آگاه از گزارش های داخلی، این ارزیابی نشان دهنده یکی از آخرین ارزیابی های اطلاعاتی امریکا از طرز فکر نتانیاهو است که در بین مقامات ارشد امریکایی منتشر شده است.

این ارزیابی نشان می‌دهد که رهبر اسرائیل چگونه فشارهای اعضای کابینه خود و دولت بایدن را برای تعریف «وضعیت نهایی» در غزه به چالش کشیده و از طرح‌ها و دستورات سرپیچی کرده است.

این در حالی است که تا کنون سازمان سیا از اظهار نظر در مورد گزارش سی ان ان خودداری کرده است.

منبع
سی ان ان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا